رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران:
۴۵ درصد بودجه شهرداری تهران به ماموریت حملونقل اختصاص یافته است
تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران گفت ۴۵ درصد بودجه به ماموریت حملونقل اختصاص یافته و ۲۶۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه فقط برای خرید وسایل حملونقل عمومی لحاظ شده است.
جعفر تشکریهاشمی در نوزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حملونقل و ترافیک که در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد، گفت: بهتر است این کنفرانس در حوزه دانشی در مسیر اینکه پدیده اجتماعی ترافیک را اصلاح کند، متمرکز شود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه باید باورمان شود که حل بحران ترافیک فقط با توجه به بزرگراهسازی حل نمیشود، افزود: بعد از بزرگراه و خیابانسازی دیدیم که هرچه بسازیم ترافیک تمامی ندارد و مدام بیشتر میشود. لذا نگاهمان را به جای حملونقل شخصی به عمومی تغییر دادیم. ما در اولین پروژه نگاهمان این بود که تونلها اهمیت ویژهای دارند. نظرمان این بود که بزرگراهها را گسترش دهیم بحران حل میشود.
عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: فهمیدیم که اگر مترو را گسترش ندهیم هرچه پیش از این انجام دادهایم بی نتیجه میماند، لذا حرکت ما به مترو سازی رفت. روزی که کار در شهرداری را شروع کردم طول خطوط مترو ۷۹ کیلومتر بود و زمانی که مسئولیتم را تحویل دادم به ۳۰۰ کیلومتر رسیده بود. در ادامه احساس کردیم که باید برای مردم واگن طراحی کنیم و ۱۵۰۰ واگن واگذار شد.
وی با بیان اینکه عدهای علاقه به زیر زمین و مترو ندارند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بحث اتوبوسهای تندرو مورد توجه قرار گرفت و در یک فعالیت تیمی ۱۹۸ کیلومتر بی آر تی ساخته شد.
تشکری هاشمی با ذکر این نکته که شهر با روشهای سنتی قابل مدیریت نبود و به سمت هوشمند شدن رفت، گفت: نتیجه هوشمند شدن شهر این بود که بیش از ۳۰۰۰ فیبر نوری، دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شکل گرفت. همچنین توجه به خودروهای پاک، تشویق سازندگان به ساخت موتورهای برقی و دوچرخه سواری در اولویت کار ما قرار گرفت.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهر انسان محور با ادعا ساخته نمیشود، گفت: با نگاه خوب شورا و شهرداری تهران ما موفق شدیم ۴۵ درصد بودجه را به ماموریت حملونقل اختصاص بدهیم و ۲۶۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه فقط برای خرید وسایل حملونقل عمومی لحاظ شده است. همچنین با کمک دولت یک میلیون و صد و چهل هزار دلار را برای پیش پرداخت واگن های جدید مترو کنار گذاشتیم.
وی با تاکید بر این نکته که اگر میخواهیم مردم کیفیت زندگی خوبی داشته باشند نیاز به بزرگراهسازی نداریم، گفت: برای سال ۱۴۰۲در بودجه ۶۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین اتوبوس در نظر گرفته شده است. همچنین۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جایگزینی ون با تاکسی و ۱۳۵۰میلیارد تومان برای بازسازی واگنهای مترو در نظر گرفته شده است.
ارسال دیدگاه