شهردار تهران اعلام کرد؛

تکمیل و ایجاد خطوط جدید مترو به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

تهران (پانا) - شهردار تهران با بیان اینکه برای تکمیل هفت خط فعال و ایجاد ۴ خط جدید به پول امروز نیازمند به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه است، گفت در کنار این نیاز شهر، باید به بحث توسعه اتوبوس‌ها، تاکسی و ون هم اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل و ایجاد خطوط جدید مترو به 360 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

علیرضا زاکانی در نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که صبح امروز در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد اظهار کرد: امیدواریم با کار و تلاش، گره‌ها و مشکلات شهروندان باز و شرایط خوبی در فرآیند خدمترسانی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل تهران ترافیک آن است، افزود: علی‌القاعده اگر همه تهران را تبدیل به خیابان کنیم گشایشی نخواهد شد چرا که با تبدیل شدن تمام تهران به خیابان شاهد افزایش تولید خودرو و تردد آنها در سطح شهر تهران خواهیم بود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در کنار ترافیک شهروندان تهرانی از آلودگی هوا نیز در رنج هستند، گفت: ما باید به سمت آسایش و آرامش شهروندان برویم و به همین جهت تهران نیازمند بازنگری در حوزه حمل و نقل، آرامش و آسایش است.

زاکانی با اشاره به اینکه بر اساس اسناد بالادستی در سال ۱۴۲۰ باید ۱۵ خط مترو و دو خط اکسپرس در تهران فعال باشند، تصریح کرد: در آن زمان جابجایی نزدیک به ۱۰ میلیون مسافر توسط مترو و شبکه حمل و نقل پاک پیش‌بینی شده است و در واقع از سهم ۳۰ میلیون مسافر در سال ۱۴۲۰، یک سوم حمل و نقل به مترو اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل هفت خط فعال و ایجاد ۴ خط جدید به پول امروز نیازمند به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه است گفت: ضمن اینکه در کنار این نیاز شهر، باید به بحث توسعه اتوبوس‌ها، تاکسی و ون هم اشاره کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه برای سال ۱۴۲۰، ۱۱ هزار اتوبوس پیش‌بینی شده است گفت: اکنون شهر تهران دو هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس دارد که انشاءالله با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

۶۰ تا ۷۰ درصد تاکسی‌های تهران نیاز به نوسازی دارند

زاکانی همچنین به نوسازی تاکسی و ون اشاره کرد و افزود: از ۷۲ هزار تاکسی فعال در سطح شهر تهران بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ درصد نیازمند بازسازی و نوسازی هستند علاوه بر اینکه در حوزه موتور کار نیز ۳ هزار دستگاه در سطح شهر تهران فعال هستند که بر همین اساس برقی کردن موتورهای کار با مشارکت دولت در دستور کار قرار گرفته است و در کنار همه این موارد شهرداری تهران توجه ویژه‌ای را به مناسب‌سازی معابر دارد.

وی در خصوص مبلغ مورد نیاز جهت نوسازی و بازسازی اتوبوس، تاکسی و ون گفت: برای این مساله نیازمند اعتبار ۵۰۷ هزار میلیارد تومانی است و این مسئله به صورت ویژه از سوی مدیریت شهری پیگیری می‌شود.

شهردار تهران همچنین به بحث هوشمندسازی و کاهش میزان سفرها در سطح شهر تهران اشاره و تصریح کرد: ما باید بتوانیم میزان ترددها را در سطح شهر تهران با استفاده از ظرفیت هوشمندسازی کاهش دهیم و لذا در گام نخست در سال آینده مقدمه مسافرت هوشمند و بار مسافر انجام خواهد شد.

زاکانی به فعالیت باراندازها در دو منطقه ۱۶ و ۱۲ در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: فعالیت این مجموعه‌ها هیچ عایدی را برای شهر تهران ندارد علاوه بر اینکه موجب آزار و اذیت شهروندان هم می‌شود و به همین دلیل ما انتقال باراندازها را از سطح شهر تهران و ساماندهی آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم به صورت هوشمند این موضوع را پیگیری کنیم.

مناسب‌سازی ۲۶۰ کیلومتر از معابر شهر تهران

وی همچنین به مناسب‌سازی ۲۶۰ کیلومتر از معابر شهر تهران در سال جاری اشاره و تصریح کرد: برای سال آینده برنامه‌ریزی شده که ۳۰۰ کیلومتر دیگر از معابر شهر تهران مناسب‌سازی شوند.

شهردار تهران با اعلام این خبر که تا پایان هفته آتی ۹ کیلومتر از خط ۶ به همراه ۴ ایستگاه از این خط به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: اتصال این خط می‌تواند شرایط بهتری را برای خدمترسانی به شهروندان ارائه کند.

زاکانی از احداث خطوط جدید مترو خبر داد و گفت: در گام بعدی بنا داریم ۴ خط جدید مترو را با حفر تونل‌های متفاوت از گذشته و با عدد ۱۵.۸ حفر کنیم تا علاوه بر تردد واگن‌های مترو، یک خط پاک نیز به صورت دو طبقه ایجاد کنیم تا از ظرفیت بهتری در این بخش بهره ببریم.

وی ادامه داد: در بخش اتوبوسرانی نیز بازبینی خطوط مترو در دستور کار قرار گرفته است به طوری‌که از ۲۱۰ خط فعلی، ۶۶ درصد از خطوط تنها ۳۰ درصد از مسافران را جابجا می‌کند و به همین جهت بازنگری خطوط اهمیت ویژه‌ای دارد.

ورود ۷ هزار دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار دارد

شهردار تهران همچنین از برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای ورود اتوبوس‌های جدید خبر داد و افزود: ورود ۷ هزار دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار دارد تا شرایط بهتری را در فرایند خدمترسانی ایجاد کنیم. ضمن اینکه در کنار مسئله حمل و نقل، ما توجهی را به ایجاد خط تراموا در برخی از خطوط داریم و در کنار این موارد، برقی کردن اتوبوس‌ها پیگیری می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه تراموا هم به عنوان یکی از مودهای می‌تواند شرایط خوبی را در فرایند خدمترسانی ایجاد کند افزود: ما بنا داریم به صورت پایلوت به طول ۱۸ کیلومتر از آزادی تا ترمینال شرق خط تراموا ایجاد کنیم علاوه بر اینکه نیم نگاهی هم به ایجاد ال آر تی در رینگ شمالی تهران داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار