همزمان با آیین روز درختکاری و فرا رسیدن عید امید، مهر و همدلی:

مراسم نمادین روز درختکاری موجب سرسبزی افکار و محیط بصورت توامان می شود

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه منابع‌طبیعی به عنوان میراث گرانبهایی که از گذشتگان به ما رسیده است، یکی از عوامل مهم و اساسی در حفاظت و ترویج و گسترش طبیعت را آموزش دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مراسم نمادین روز درختکاری موجب سرسبزی افکار و محیط بصورت توامان می شود

همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و به‌مناسبت فرا رسیدن عید امید، مهر و همدلی، با هدف نهادینه‌کردن فرهنگ درختکاری یک اصله نهال همراه پلاک مزین به نام مبارک شهید شهروز مظفری نیا با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه4 شهر تهران، سید جواد فیاضی معاون پرورشی و تربیت بدنی و امیرحسین دلخواه، معاون متوسطه و جمعی از همکاران اداری در محوطه اداره آموزش و پرورش این منطقه کاشته شد.

هادی زمانی نژاد با تاکید بر لزوم حفظ منابع طبیعی، اظهار کرد: باید از منابع طبیعی به عنوان میراث گران‌بهایی که از گذشتگان به ما رسیده است به درستی حراست کنیم. بحث حفاظت از منابع طبیعی علاوه بر محافظت، بحث ترویج و گسترش طبیعت را شامل می شود و می‌بایست به این اصل مهم بسیار توجه کرده تا فرهنگ کاشت درخت و افزایش طبیعت را بین دانش آموزان گسترش دهیم.

وی افزود: درختکاری یک سنت حسنه است که از قبل جاری و ساری بوده و بهانه خوبی است که نگاه دیگری به طبیعت داشته باشیم و همگان متوجه باشند که آیندگان هم باید از طبیعت بهره ببرند و همه در صیانت از طبیعت کمک کنند.

زمانی نژاد در پایان افزود: آن چیزی که به سرسبزی و طراوت نیاز دارد افکار ماست که بایستی نو و بدیع باشد؛ انجام این مراسم نمادین و کاشت نهال می تواند موجب سرسبزی افکار و محیط بصورت توامان شود که تبلور آن در درخت است و تبلور پیوند فرهنگ و آموزش در مدرسه و محیط های آموزشی است که از این حیث به عنوان نمادی تاریخی و ممتاز تلقی می شود.

اولین روز هفته منابع طبیعی یعنی ١۵ اسفند به عنوان روز ملی درختکاری در تقویم ثبت شده است. در این روز هر ساله، مردم اقدام به کاشت نهال درخت در قسمت های مختلف شهر می‌کنند تا به این وسیله نقش خود را در داشتن هوایی سالم تر و تازه تر ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار