به مناسبت هفته درختکاری؛

آیین کاشت پانزده هزار نهال درخت در شیروان برگزار شد

شیروان (پانا)- به مناسبت روز و هفته درختکاری و هم زمان با سراسر کشور و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، فرهنگیان، دانش‌آموزان و مردم طبیعت دوست، کاشت پانزده هزار نهال درخت در شهرستان شیروان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آیین کاشت پانزده هزار نهال درخت در شیروان برگزار شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در این آیین، گفت: با تأکید رئیس جمهور محترم، وزارت جهاد کشاورزی ماموریت کاشت یک میلیارد نهال در کشور را با استفاده از حداکثر توان و با همکاری مردم بر عهده گرفته است که از این تعداد ۱۶ میلیون نهال در طول چهار سال باید در خراسان شمالی کاشت شود.

حسین فردی با بیان اینکه شعار امسال با عنوان درخت برای زندگی است و باید برای داشتن ایرانی سرسبز و قوی درخت بکاریم، افزود: علاوه بر اجرای کاشت نهال در تمامی شهرستان ها با مشارکت همگانی، همه ما باید در حفاظت و نگهداری آن ها نیز تلاش کنیم.

امام جمعه شهرستان شیروان نیز در این آیین با اشاره به برخی آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) در رابطه با اهمیت درختکاری، گفت: در نگاه اسلام، طبیعت به عنوان یک امانت و یک نشانه در اختیار همه ما است و در نگاه اقتصادی نیز یک پروژه ارزشمندی محسوب می شود.

حجت الاسلام حسین تکمیلی، در ادامه افزود: یکی از بهترین اعمال انسان ها، کاشت درختان پر ثمر است که علاوه بر انسان ها، حیوانات نیز استفاده می کنند و تا زمانی که درخت وجود داشته باشد، برای کسی که آن را کاشته است صدقه محسوب می شود و شکستن شاخه های درختان نیز همانند شکستن بال فرشتگان است.

وی با بیان اینکه درختانی باید کاشت شوند که هم میوه و هم سایه داشته باشند و هم در تصفیه هوا به طبیعت کمک کنند، گفت: کاشت درخت به تنهایی کافی نیست بلکه مراقبت از آن هم لازم است تا به ثمر برسد و همچنین در این منطقه درختان باید کاشته شوند که از نظر آبیاری، کمترین مصرف آب و از نظر بهره بری نیز بیشترین استفاده را برای مردم داشته باشند.

تکمیلی در پایان از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به جهت کاشت درختان مثمر در سطح شهرستان و همچنین از شهرداری بابت توزیع۲۰ هزار بذر رایگان زردآلو و بادام در بین مردم به جای کاشت سبزه عید نوروز، تقدیر و تشکر کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان نیز گفت: کاشت درخت در ایران، همزمان با سایر کشورهای دنیا، در قالب یک برنامه جهانی است و در همین راستا باید یک میلیارد درخت در طول سال های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ در سطح کشور کاشت شود که سهم استان از این تعداد ۱۶ میلیون نهال است.

مصطفی سیامکی در پایان از حضور امام جمعه، فرماندار، مدیران، معاونین، کارکنان ادارات، نهادها، فرماندهان انتظامی و سپاه، جمعیت هلال احمر و همچنین از تلاش‌های شهردار شیروان مهندس عین الله احمدی و کارکنان و کارگران زحمنکش شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس و کارکنان دانشکده کشاورزی بابت نواختن زنگ سبز و اصحاب رسانه و... تقدیر و تشکر کرد.

شهردار شیروان نیز در این آیین گفت: در اولین روز از هفته درختکاری هفتصد نهال در ورودی غربی شهر شیروان در حال کاشت است و در طول این هفته نیز بیش از پانزده هزار درخت مثمر و غیر مثمر با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مردم همیشه در صحنه کاشت خواهد شد.

وی، از توزیع بیست هزار بسته بذر زردآلو و بادام به جای سبزه عید نوروز در بین مردم شهرستان شیروان خبر داد.

محمد محمدزاده قانعی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیروان نیز گفت: روز درختکاری یک روز تاریخی است چرا که در این روز درختانی برای استفاده آیندگان به یادگار کاشت می شود.

وی افزود: امیدواریم که ان شاءالله با تلاش همگانی، شهری آباد داشته باشیم و به برکت نیمه شعبان و آغاز سال جدید، به اهداف پیش بینی شده و مورد نظر دست یابیم.

خبرنگار : حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار