مدیر آموزش و پرورش ملارد در آیین درختکاری عنوان کرد:

فرهنگ حفظ محیط زیست باید از کودکی به دانش‌آموزان آموخته شود

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد بر لزوم آموزش فرهنگ حفظ محیط زیست به دانش‌آموزان در دوران کودکی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ حفظ محیط زیست باید از کودکی به دانش‌آموزان آموخته شود

سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش ملارد در آیین درختکاری و جشن نیکوکاری مدرسه حاجیه نوری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: یکی از سنگرهای مهم انقلاب، مدارس هستند و باید دانش‌آموزان آن را حفظ کنند.

وی خطاب به دانش‌آموزان ادامه داد: این سنگر را با تحصیل، مشارکت در فعالیت‌های مذهبی، معنوی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی حفظ کنید، امام زمان خود را بشناسید و زمینه را با قلب‌های پاک خود برای ظهور امام زمان عج آماده کنید.

این مقام مسئول افزود: حفظ محیط زیست بسیار مهم است و لازم است دانش‌‌‌آموزان از کودکی با آن آشنا شوند و فرهنگ آن را ترویج دهند.

جابر کریمی، فرماندار ملارد نیز طی سخنانی و ضمن تبریک ولادت حضرت مهدی(عج) و هفته منابع طبیعی بیان کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی مسئولین و مردم است، باید تلاش کنیم تا این نعمت را حفظ کنیم و اگر بخواهیم پیشرفت داشته باشیم باید منابع طبیعی و پوشش گیاهی منطقه را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: برای توسعه پوشش گیاهی، باید به درختکاری توجه کنیم و برنامه‌های ما، باید ضمیمه و پیوست محیط زیست داشته باشد.

کریمی افزود: برای تحقق شعار ایران سبز، باید تلاش کنیم و اکنون ۵۰ برنامه توسط دستگاه‌های مختلف شهرستان در حال اجرا است و امیدواریم با درختکاری بتوانیم، محیط زیست سالم‌تری داشته باشیم.

فرماندار ملارد تأکید کرد: بسیار صحیح است که فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست را از مدارس ابتدایی آغاز کنیم چرا که احادیث و روایات بسیاری برای حفظ محیط زیست داریم و باید به آنها عمل کنیم، چرا که امنیت غذایی ما متاثر از آب و خاک سالم است و لازم است همه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سایر نهادها در حفظ آن کوشا باشیم.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار