همزمان با هفته تربیتی صورت گرفت

آموزش ده‌ها دانش‌آموز خبرنگار در دفتر مرکزی خبرگزاری پانا

تهران (پانا) - ده‌ها دانش‌آموز خبرنگار همزمان با هفته تربیتی با حضور در سازمان دانش‌آموزی کشور و خبرگزاری پانا ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تحریریه، در دوره مهارت‌های پیشرفته خبرنویسی، سواد رسانه‌ای و عکاسی شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش ده‌ها دانش‌آموز خبرنگار در دفتر مرکزی خبرگزاری پانا

همزمان با هفته تربیتی، دانش‌آموز خبرنگاران دختر که از شهرستان‌های استان تهران در این دوره آموزشی حضور یافته بودند، با شیوه‌های انتخاب سوژه، انتخاب تیترهای خاص و تاثیرگذار و تنظیم حرفه‌ای محتوای رسانه‌ای آشنا شدند.

آموزش آداب مصاحبه‌های رسمی، چگونگی تنظیم گزارش با رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای، احترام به حقوق و انتظارات مصاحبه‌شونده، شیوه تنظیم انواع گزارش‌های خبری، میدانی و تحلیلی و توصیفی از دیگر نکاتی بود که در این دوره به دانش‌آموز خبرنگاران آموزش داده شد.

همچنین در این برنامه 4 ساعته، مسیر فعالیت دانش‌آموز خبرنگاران در خبرگزاری پانا و رسانه‌های کشور برای آنها ترسیم و به سوالات این دانش‌آموزان درباره آینده شغلی‌شان پاسخ داده شد.

مدرس خبرگزاری پانا خطاب به دانش‌آموزان گفت: خبرگزاری پانا به عنوان تنها رسانه فراگیر دانش‌آموزی، بستر بی‌نظیری برای دیده شدن استعدادهای خبرنگاری و رسانه‌ای دانش‌آموزان فراهم ساخته و به نوعی، سکوی پیشرفت و رشد آنها محسوب می‌شود.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از خبرنگاران که امروز در برخی روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و حتی رسانه ملی فعالیت دارند، آموزش‌های خود را از خبرگزاری پانا دریافت کرده‌اند و شروع فعالیت آنها با این رسانه دانش‌آموزی بوده است.

مدرس خبرگزاری پانا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به شما دانش‌آموزان تاکید داریم که در کنار فراگیری شیوه‌های تنظیم مصاحبه، خبر، یادداشت و گزارش، برای ایفای مسئولیت اجتماعی خود دغدغه داشته باشید و اخلاق رسانه‌ای را بیش از هر نکته دیگری مدنظر قرار دهید.

وی تصریح کرد: تفاوت رسانه‌های اخلاق‌مدار و انسان‌دوست در جمهوری اسلامی ایران با رسانه‌های خارجی که فقط با شعار و نمایش اخلاق فعالیت می‌کنند این است که ما به دنبال حل مشکلات انسان‌ها هستیم اما آن رسانه‌ها فقط به دنبال هیاهو، جنجال و باقی ماندن مشکلات و حتی افزودن بر مشکلات هستند؛ بنابراین شما به عنوان خبرنگار اخلاق‌مدار باید از ادبیاتی برای تنظیم محتوای رسانه‌ای استفاده کنید که علاوه بر اطلاع‌رسانی مسائل، مشکلات و نیز پیشرفت‌ها و دستاوردها، در نهایت موفق به حل مشکلات و همچنین توسعه و تداوم پیشرفت‌ها و اتفاقات خوب شوید.

در پایان این دوره، کارت خبرنگاری خبرگزاری پانا برای دانش‌آموزان صادر و مقرر شد این آموزش‌ها به صورت هفتگی و مستمر در فضای آنلاین و به صورت کارگاهی به دانش‌آموز خبرنگاران ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار