معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

ثبت 300 هزار پرونده در ستاد ارتباطات مردمی نشان‌دهنده پاسخگویی به مطالبات مردم است

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت ثبت بیش از ۳۰۰ پرونده در ستاد ارتباطات مردمی استان بوشهر، نشان‌دهنده پیگیر ی و پاسخگوی مطالبات مردم و فرهنگیان از سوی آموزش و پرورش استان بوشهر است.

کد مطلب: ۱۳۵۳۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت 300 هزار پرونده در ستاد ارتباطات مردمی نشان‌دهنده پاسخگویی به مطالبات مردم است

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش؛ قاسم احمدی لاشکی، معاون و نماینده تام‌الاختیار سفرهای استانی وزیر آموزش و پرورش در بوشهر گفت: در مدت زمان ۳ روزی که به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر در ستاد ارتباطات مردمی دور دوم سفر رئیس‌جمهوری در استان بوشهر حضور داشتم، بیش از ۳۰۰ پرونده ثبت شد که این مهم نشان‌دهنده این است که مجموعه آموزش و پرورش استان، پیگیر و پاسخگوی مطالبات مردم و فرهنگیان بوده است.

احمدی لاشکی در نشست جمع‌بندی سفر رئیس‌جمهوری در جمع کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه یکی از اهداف سفر رئیس‌جمهوری، پیگیری مطالبات مردم و کارکنان دستگاه‌های اجرایی است، گفت: درخواست‌های ۳۰۶ نفر مراجعه‌کننده ضمن پیگیری دقیق باید از طریق سامانه سامد به نحو شایسته پاسخ داده شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی نامه‌ها و درخواست‌های مردم باید در چهارچوب قانون پاسخ داده شود، اضافه کرد: ظرف ۱۰ روز آینده باید گزارش این سفر به مرکز ارسال شود.

احمدی لاشکی عنوان کرد: همه وعده‌هایی که در این سفر داده شد، باید اجرایی شود و هیچ کم‌کاری قابل پذیرش نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی این‌بار برنامه‌های شومی برای مدارس و دانش‌آموزان طراحی کرده اند؛ لذا باید سعی کرد نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد و دشمن را مایوس کرد.

۱۳۵ هزار نیروی بازنشسته فرهنگی مشمول قانون رتبه‌بندی هستند

معاون حقوقی و امورمجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: با هدف جبران کمبود نیروی انسانی و با برگزاری آزمون در اردیبهشت سال آینده، ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

احمدی لاشکی در نشست با شورای معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: امیدواریم دور دوم سفر ریاست جمهوری برای مردم این استان و جامعه بزرگ تعلیم و تربیت، پر از خیر و برکت باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ شهید فرهنگی و ۴۷۱ شهید دانش‌آموز استان بوشهر‌، خاطرنشان کرد: وجود شهیدان بزرگی همچون شهید رئیسعلی و مدرسه تاریخی سعادت، نشانه تاریخ پرافتخار استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، ذخایر ارزشمند آموزش و پرورش هستند و باید فعالیت‌های تربیتی ما بر محور ترویج آرمان‌ها و آموزه‌های شهدا باشد.

احمدی لاشکی عنوان کرد: استان بوشهر از استان‌های پیشرو و موفق در مستندسازی املاک و اراضی آموزش و پرورش است و امیدواریم شاهد برگزاری جشن سنددار کردن همه املاک در آینده نزدیک در این استان به عنوان اولین استان کشور باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری به جهاد تبیین اضافه کرد: باید همگان دستاوردهای انقلاب را به خوبی برای نسل جدید، تبیین و تشریح کنند.

وی بیان کرد: برای حل مشکل بدهی آب، برق و گاز مدارس باید مجلس شورای اسلامی با اصلاح مصوبه گدشته، مدارس را تا سقف الگوی مصرف معاف کند.

احمدی لاشکی تاکید کرد: برای تربیت دانش‌آموز و دانشمند در تراز انقلاب اسلامی باید همه دستگاه‌های اجرایی در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند تا بتوانیم با کمترین دغدغه به رسالت تعلیم و تربیت بپردازیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی اجرای قانون رتبه‌بندی، تکریم معلمان شایسته و ایجاد زمینه برای ارتقای شایستگی‌های عمومی و تخصصی فرهنگیان است.

احمدی لاشکی گفت: همه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد، دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم و دانشگاه فرهنگیان حدود ۹۰ هزار نفر است در حالی که فقط نیروهای بازنشسته مشمول قانون رتبه‌بندی ۱۳۵ هزار فرهنگی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تاکنون برای حدود ۵۰۰ هزار فرهنگی، حکم رتبه‌بندی صادر شده است.

وی تاکید کرد: دشمنان با بهانه‌ها و نقشه‌های مختلف به دنبال تعطیلی مدارس هستند تا به نظام آموزشی ضربه وارد کنند اما با همت جهادی همه فرهنگیان و دانش‌آموزان با حضور در محیط مقدس مدرسه، مشغول علم‌آموزی هستند.

احمدی لاشکی تصریح کرد: از یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب کنکور سراسری، حدود ۶۸۰ هزار داوطلب در رشته علوم تجربی هستند که عامل این ناهمگونی بین رشته‌های کنکور، کمبود مشاور در مدارس برای هدایت صحیح تحصیلی دانش‌آموز است.

دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش با خانواده شهید لک در بوشهر

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در دومین روز سفر به بوشهر با خانواده دانش‌آموز شهید، حسن لک دیدار و گفت‌وگو کرد.

احمدی لاشکی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ شهید فرهنگی و ۴۷۱ شهید دانش‌آموز استان بوشهر‌ خاطرنشان کرد: وجود شهیدان بزرگی همچون شهید رئیسعلی دلواری، نشانه تاریخ پرافتخار استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، ذخایر ارزشمند آموزش و پرورش هستند و باید فعالیت‌های تربیتی ما بر محور ترویج آرمان‌ها و آموزه‌های شهدا باشد.

شهید حسن لک در دی‌ماه ۶۶ و در جبهه قصرشیرین به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار