پانا از برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری باشکوه اردوهای راهیان نور در ایام نوروز گزارش می‌دهد؛

نوروز با طعم «نور»

تهران (پانا) - مناطق عملیاتی جنوب کشور در نوروز امسال میزبان خانواده‌ها و گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و کارمندی خواهند بود که در قالب گردشگریِ راهیان نور عازم این مناطق می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نوروز با طعم «نور»

مهدی جابری/ اردوهای راهیان نور با حضور عموم مردم بویژه کودکان و نوجوانان از سال‌ها قبل در حال برگزاری است اما در یکسال گذشته توجه ویژه‌ای از نظر کیفی و کمی به برگزاری این اردوها شده است تا ضمن افزایش دربرگیری و حضور تعداد قابل توجهی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان، محتوای اردوها نیز ارتقا یافته و در راستای جهاد تبیین و آشنایی نسل جدید با دستاوردهای ارزشمند و متعالی دفاع مقدس باشد.

در این بین، وزارت آموزش و پرورش به واسطه برنامه‌ریزی‌های موثر و گسترده‌ای که در همه اجزای خود بویژه در معاونت پرورشی و فرهنگی دارد، نقش کلیدی و مهم در ارتقای همه‌جانبه اردوهای راهیان نور ایفا می‌کند.

البته علاوه بر اردوهای راهیان نور، بنا به توصیه آیت‌الله ابراهیم رئیسی، از مهرماه امسال اردوهای راهیان پیشرفت نیز به طور ویژه برای دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود تا نسل جدید با دستاوردهای نظام اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته آشنا شود.

همچنین پنجم اسفندماه امسال، رئیس‌جمهوری با حضور در محل یادمان شهید بروجردی در جاده مهاباد - نقده تاکید کرد: کشور در زمینه‌های مختلف دارای پیشرفت‌های بسیار خوبی است اما باید با راه‌اندازی کاروان پیشرفت نسل جوان با این امور آشنا شوند.

قطعا برگزاری چنین اردوهایی می‌تواند در خنثی شدن تبلیغات سوء بدخواهان و دشمنان این مرز و بوم تاثیر بسزایی داشته باشد.

برهمین اساس، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در چندماه گذشته به طور گسترده و ویژه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر اردوهای راهیان در طول سال تحصیلی و مخصوصا در ایام فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده است.

اعزام 100 هزار دانش‌آموز تا امروز

آنطور که اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده، حدود 100هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان اعزام شده‌اند.

باقرزاده گفته است: این نوع از سفرها بسیار مورد علاقه دانش‌آموزان است. اردو یک موقعیت شگرف تربیتی است و اگر مربی خوبی نیز داشته باشیم قطعا اثرات خوبی از خود به‌جای خواهد گذاشت. در این زمینه بسیج دانش‌آموزی اردوهای راهیان نور را برگزار می‌کند که با بازدید دانش‌آموزان از یادمان شهدا و مناطق عملیاتی همراه است‌. همچنین اردوهای راهیان پیشرفت را شاهد هستیم که دانش‌آموزان به تناسب سن و سال از دستاوردهای و فضاهای صنعتی، علمی، فرهنگی و حتی پدافندی کشور بازدید به عمل می‌آورند تا دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی را ببینید و نگاهی وسیعی را به آینده کشور داشته باشند. در حال حاضر حدود 100هزار دانش‌آموز به این اردوها اعزام شده‌اند.

نوروز امسال؛ حضور گسترده دانش‌آموزان در اردوهای راهیان

نکته قابل توجه در این زمینه، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای حضور گسترده دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در مناطق عملیاتی جنوب کشور در ایام نوروز است و قطعا نوروز امسال از نظر برگزاری اردوهای کارمندی، دانش‌آموزی و دانشجویی با سال‌های دیگر متفاوت خواهد بود.

بنا به اعلام مجتبی باستان مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی، اردوهای راهیان نور تا اوایل فروردین 1402 ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود آمار حضور دانش‌آموزان در این اردوها تا اوایل فروردین به 200 هزار نفر برسد.

باستان با بیان اینکه اردوهای راهیان نور، دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، اظهار داشته است: طی صحبت‌هایی که با دانش‌آموزان داشتیم، شور و شعف خاصی در اردوهای راهیان نور شاهد هستیم که این شور و شعف به دلیل راویانی است که همراه دانش‌آموزان اعزام کرده‌ایم. راویان اردوهای راهیان نور بیشتر با نگاه جهاد تبیین و با معرفی دستاوردها و پیشرفت‌ها راهیان نور را به دانش‌آموزان توضیح می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی همچنین با اشاره به اردوهای راهیان پیشرفت گفت: راهیان پیشرفت برای معرفی پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان در راستای امیدآفرینی و جهاد تبیین برگزار می‌شود.

خوزستان؛ آماده پذیرایی از گردشگران راهیان

هرساله در در ایام نوروز شاهد استقبال از اردوهای راهیان نور هستیم. اما این اردوها در نوروز امسال با برنامه‌ریزی‌های خاص برگزار خواهد شد و عموم مردم چه به صورت گردشگری خانوادگی و دوستانه و چه در قالب اردوهای کارمندی، دانشجویی و دانش‌آموزی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید خواهند داشت.

استان خوزستان همواره پذیرای زائران و گردشگرانی است که برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس عازم این خطه از کشور می‌شوند اما با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش آمار گردشگران راهیان نور در آستانه سال جدید، این استان برای ایام نوروز برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد.

در همین باره مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خوزستان گفت: بر این باور هستیم که امسال خیل عظیمی از گردشگران و هموطنان برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات و گردشگری به استان خوزستان سفر خواهند کرد.

محمدحسین ارسطوزاده در حاشیه برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر و راهیان نور خوزستان، اظهار کرد: در این جلسه موضوعاتی از قبیل امنیت و خدمات‌رسانی به گردشگر، نحوه اسکان، تبلیغات و خدمات درون‌شهری و برون‌شهری و نیازمندی‌های گردشگر در اماکن مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این جلسه تاکید بر بهسازی فضاهای شهری بود تاکید کرد: بهسازی‌ها و پاکسازی‌هایی که در طول سال صورت می‌گیرد باید تشدید شود. هماهنگی بین‌دستگاهی موجب خدمات‌رسانی بهتر و رفاه و امنیت گردشگر و در نتیجه ایجاد خاطره خوب از سفر برای گردشگران و هموطنان عزیزمان خواهد شد.

ارسطوزاده با بیان اینکه ستاد خدمات سفر دارای ۱۱ کمیته است توضیح داد: ۲ کمیته گردشگری دریایی و هماهنگی راهیان نور برای خوزستان پیش‌بینی شده است.

بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود گردشگریِ راهیان نور در نوروز امسال با حال و هوای متفاوت شکل بگیرد تا علاوه بر خنثی شدن تبلیغات سوء دسمنان، تعداد قابل توجهی از مردم ایران که مناطق عملیاتی دفاع مقدس را برای گردشگری نوروزی انتخاب می‌کنند، نوروز امسال را با عطر و طعم «نور» سپری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار