دانش‌آموزان دبیرستان ۱۳ آبان ناحیه یک کرج در گفت‌وگو با پانا:

تعطیلی‌های مکرر مدارس سد راهی برای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است

کرج (پانا) - دانش‌آموزان دبیرستان 13 آبان ناحیه یک کرج عنوان کردند تعطیلی‌های مکرر و بی‌مورد از آلودگی هوا گرفته تا بارش برف و برودت هوا در برخی استان‌های کشور از جمله استان البرز از نگاه کارشناسان تعلیم و تربیت، سد راهی برای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۵۲۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی‌های مکرر مدارس سد راهی برای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است

سامیه فیروزی، دانش آموز پایه هفتم دبیرستان 13 آبان ناحیه یک کرج در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «تعطیلی‌های مکرر و بی‌مورد مدارس باعث می‌شود دانش آموزان مطالب درسی خود را به صورت کامل و درست یاد نگیرند و از طرفی هم، زمانی که مدارس حضوری و غیرحضوری می‌شوند، در دروس و افکار دانش آموز اختلال ایجاد شده و نمی‌توانند آن مباحث درسی را به خوبی یاد بگیرند و نتیجه‌گیری مطلوبی داشته باشند.»

پارمیدا رنجکش، دانش آموز دیگر پایه هشتم این دبیرستان نظر خود را اینگونه بیان کرد: «تعطیلی‌های زیاد مدارس باعث افت تحصیلی دانش آموزان می‌شود و خیلی از دانش آموزان استرس می‌گیرند و یادگیری درس‌ها برایشان دشوار می‌شود و نمی‌توانند در امتحانات موفق شوند.»

ستایش نوری، دانش آموز پایه هشتم هم گفت: «وقتی به دلایل مختلف نظیر آلودگی هوا مدارس تعطیل می شود، دانش آموزان مجبور می‌شوند به صورت آنلاین یا همان غیرحضوری به یادگیری دروس بپزدازند که کار مشکلی است.»

وی در ادامه اظهار کرد: «در فضای مجازی چون معلم ارتباط نزدیکی با دانش آموزان ندارد یادگیری دروس برای دانش آموزان بسیار سخت است و لطمه‌هایی که آموزش مجازی به دانش آموزان می‌زند، غیرقابل جبران است.»

کوثر میرلو، دانش آموز پایه نهم هم عنوان کرد: «به نظر من تعطیلی مدارس باعث آسیب به دانش آموزان می‌شود و در نتیجه به درس ها و آموزش دبیران صدمه می‌زند. همینطور که دو سال در کلاس مجازی آسیب دیدیم. الان با تعطیلی‌های مکرر باز هم مثل دو سال گذشته خیلی از دروس را یاد نگرفتیم. در کل باید سخت تلاش کنیم و در هر شرایط به هدفمان برسیم.»

آوا احمدوند نیز بیان کرد: «تعطیلی‌های بی مورد به طور مکرر بر روی افت تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسیار زیادی دارد. زیرا در کلاس‌های آنلاین آموختن بسیار سخت و مشکل است. اما تعطیلی‌ به‌جا مانند بارش شدید برف برای دانش آموزان بهتر از تعطیلی‌های بی مورد است.»

دانش آموزخبرنگار پانا: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار