معاون شهردار تهران خبر داد:

تامین وَن‌های جدید برای ناوگان تاکسیرانی

تهران به ۵ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح ترکیبی حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت در این طرح ۵۰ درصد تاکسی‌های موجود پایتخت به ون تبدیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۲۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تامین وَن‌های جدید برای ناوگان تاکسیرانی

به گزارش ایرنا؛ جلال بهرامی اظهارداشت: برنامه شورا و شهرداری تهران اجرای طرح حمل و نقل ترکیبی در ناوگان تاکسیرانی است که در این طرح حدود نیمی از تاکسی‌های موجود که اغلب فرسوده است به ون تبدیل می‌شود.

وی افزود: در ۲ دوره گذشته مدیریت شهری، تعداد تاکسی‌های ون در تهران 7 هزار دستگاه بود که این میزان اکنون به یک هزار دستگاه رسیده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به تامین ون‌های جدید برای ناوگان تاکسیرانی گفت: در این زمینه با تولید کنندگان داخلی وارد مذاکره شدیم همچنین قدرالسهم خرید ۶۳۰ دستگاه را از طریق وزارت کشور پرداخت کردیم که به‌زودی این تعداد ون وارد ناوگان پایتخت می‌شود.

وی در مورد ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: در ۲ دوره گذشته مدیریت شهری تعداد اتوبوس‌های فعال تهران ۶ هزار دستگاه بود که این میزان اکنون به یکهزار و ۸۰۰ دستگاه رسیده که این کاهش منجر به نارضایتی شهروندان شده است.

بهرامی با بیان اینکه در این سال‌ها به نوسازی اتوبوس‌های شهری کم توجهی شده است، افزود: طبق طرح جامع حمل و نقل عمومی، تهران باید ۹ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشد اما طبق آخرین برآوردها برای اینکه بتوانیم نیازهای شهروندان در کف خیابان را برطرف کنیم به پنج هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم.

تامین چهار هزار دستگاه اتوبوس از طریق کارخانجات داخلی

وی با بیان اینکه به دلیل تحریم اقتصادی بسیاری از کارخانجات واحدهای تولیدی تعطیل بودند و به منظور حمایت از توان داخل نمی‌خواستیم از طریق واردات این نیاز را برطرف کنیم، گفت: فراخوانی به همه واحدهای تولیدی ارسال و با برخی کارخانجات با همکاری وزارت کشور تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم و قرار شد 4 هزار دستگاه اتوبوس را از طریق کارخانجات داخلی تامین کنیم.

به گفته بهرامی، وزارت کشور نیز سهمیه ۲ هزار دستگاه را به تهران اختصاص داد که قدرالسهم ۶۵۰ دستگاه اتوبوس را پرداخت و تاکنون ۱۷۵ دستگاه را تحویل داده است.

وی تاکید کرد: این کمبودها منجر به کم‌کاری نخواهد شد و با توجه به نیاز فوری شهروندان در فصل سرما و بارندگی برف و باران ۲۲۰ دستگاه که هنوز پلاک گذاری نشده بود با همکاری پلیس راهور وارد چرخه خدمت رسانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار