معاون پرورشی و فرهنگی استان خراسان رضوی:
رسالت مربی پرورشی در مدرسه ایجاد نشاط و شادابی در مدرسه و هویتبخشی برای دانشآموزان است
مشهد(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی استان خراسان رضوی گفت رسالت مربی پرورشی در مدرسه به دو عامل ختم می شود اول ایجاد نشاط و شادابی در مدرسه و بین دانشآموزان و دوم هویتبخشی برای دانشآموزان و تعریف نقش مسئولیتپذیری در مدرسه است.
محمد حسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی استان خراسان رضوی در گفتگو با پانا گفت :« همه ما از دوران مدرسه و دانش آموزی خاطراتی در ذهن داریم و آن فضا ،فضای غیر رسمی مدرسه بود، فضایی مثل اردو،کارهای گروهی ..که حال و هوایی دلچسب و دلپذیری داشت و غیر از کلاس های رسمی، بچه ها می توانستند در این فضاها نقش آفرینی کنند.»
وی در ادامه بیان کرد:« مربیان پرورشی رسالت بسیار سختی بر عهده دارند اما از نگاه بنده اولیت کار مربی پرورشی به دو عامل ختم می شود اول ایجاد نشاط و شادابی در مدرسه و بین دانش آموزان و دوم هویت بخشی برای دانش آموزان و تعریف نقش مسئولیت پذیری در مدرسه است.»
پورثانی تصریح کرد:« انقلاب ما، انقلابی بود که براساس مربی محوری شکل گرفت به عنوان مثال شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) که ایشان یک مربی خبره بودند و شاگردانی را تربیت کردند و این نقش تربیتی امام بود که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.»
وی در پایان خطاب به مربیان پرورشی اظهار داشت:« امروز این نقش تربیتی بر عهده شما بزرگواران است، شما رسالت مهمی برعهده دارید بنابراین خوب عمل کنید و چون انقلاب ما مربی محور بود این نقش باید استمرار یابد ودر جهت هر چه بهتر این نقش تلاش کنند.»
دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ
ارسال دیدگاه