سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی:

دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، پیشوایان نظام تعلیم و تربیت کشور هستند

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشجویان این دانشگاه را پیشوایان نظام تعلیم و تربیت کشور دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۲۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، پیشوایان نظام تعلیم و تربیت کشور هستند

آیین استقبال از نوورودی‌های سال ۱۴۰۱ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی با حضور سرپرست، معاونان، مدیران و دانشجویان جدیدالورود دانشگاه با برنامه‌های مفرح و متنوع در سالن شهید طهرانی‌مقدم برگزار شد.

جمال‌الدین مهدی‌نژاد در آیین استقبال از نوورودی‌های سال۱۴۰۱ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضمن تبریک به مناسبت پذیرش آنان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، دانشجویان این دانشگاه را «پیشوایان نظام تعلیم و تربیت کشور» خواند و برای آنان آرزوی توفیق و بهروزی کرد.

مهدی‌نژاد با قرائت آیه: «وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا» خطاب به دانشجویان نوورود اظهار داشت: شما دانشجویان همانگونه که با «صدق»؛ «معرفت» و «راستی» وارد مسیر و حرفه معلمی شده‌اید، امیدوارم در پایان تحصیل نیز خروج عالمانه‌ای داشته و با نصرت الهی و سلطان نصیر بر اساس محور «صدق» و «راستی» فارغ‌التحصیل شوید.

مهدی‌نژاد، مأموریت اصلی دانشگاه شهید رجائی را تربیت دبیر «متخصص»، «متعهد» و «مؤمن» برشمرد و افزود: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، قریب ۴ دهه است که پیشرو تربیت دبیران و هنرآموزان ماهری است تا سکان آموزش هنرستان‌های کشور را بر عهده بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به آمار و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دانشگاه از نظر فعالیت‌های علمی و پژوهشی اذعان داشت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی با حدود ۲۰۰ عضو هیأت علمی توانمند، مسئولیت خطیر تربیت و هدایت آینده‌سازان این کشور را بر عهده دارد که هر یک از ایشان بعد از فراغت از تحصیل به عنوان معلمان و متخصصان فنی و مهارتی، وظیفه تعلیم و تربیت هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور را بر عهده خواهند گرفت و از این منظر، نقش بسیار حائز اهمیتی در صدور علم و تکنولوژی و حل مسائل و مشکلات جامعه، خواهند داشت.

سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی در پایان با اشاره به نقش، رسالت و مأموریت این دانشگاه و تفاوت آن با سایر دانشگاه‌های کشور گفت: آنچه مسلم است، پیش‌بینی جذب و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها قطعی نیست و این در حالی است که دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی با جامعه هدف مشخصی روبه‌روست؛ به طوری که دانشجویان از همان بدو ورود به دانشگاه، فرآیند جذب و به‌کارگیری کاملاً مشخصی داشته و پس از آموزش و تربیت هدفمند به عنوان پیشوایان نظام تعلیم و تربیت در هنرستان‌های کشور مشغول به کار می شوند.

مهدی‌نژاد ضمن برشمردن دیگر خصایص ویژه دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی افزود: «تربیت‌یافتگان دانشگاه شهید رجائی» پس از فراغت از تحصیل از چنان ظرفیت و مهارت‌هایی برخوردارند که می‌توانند در اثرگذارترین بخش‌های جامعه حضور یافته و در رفع نیازهای کشور، نقش‌آفرینی ماندگاری از خود بر جای گذارند و از این منظر، رسالتی متفاوت از خروجی‌های دیگر دانشگاه‌های کشور دارند.

دانشگاه شهید رجایی، محور اصلی توسعه اقتصاد آموزش کشور است

فرشید طهماسبی، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه نیز در این آیین، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را «محور اصلی توسعه اقتصاد آموزش کشور» توصیف کرد و افزود: از آنجایی که دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، تنها دانشگاه تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای کشور است که آموزش‌های آن مهارت‌محور است، خروجی‌های آن نیز می‌تواند محور اصلی توسعه اقتصادی کشور باشد.

وی در بخشی از سخنان خود ضمن تبیین تجارب زیسته خود از دوران دانشجویی، دانشجویان امروز این دانشگاه را معلمان فردای جامعه خطاب کرد و افزود: مدیران آینده کشور، شاگردان و تربیت‌یافتگان فردای شما خواهند بود.

طهماسبی در ادامه با تأکید بر لزوم تربیت چندساحتی دانشجویان اذعان داشت: شما دانشجویان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید تا از همان بدو ورود به دانشگاه از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه در تقویت و پرورش روانی، جسمی و مادی و معنوی به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شوید.

وی ضمن تأکید بر حضور فعال دانشجویان در برنامه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی در کنار آموزش‌های رسمی دانشگاه افزود: دانشجویان ما باید برای عبور از بحران‌ها و پیچ‌های حساس مسیر دانشجویی، هوش معنوی خود را تقویت کرده و مسیر توسعه کشور را هموارتر کنند.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی در پایان ضمن معرفی حوزه‌ها و زیرمجموعه‌های معاونت دانشجویی گفت: معاونت دانشجویی با تولید و اجرای فعالیت‌های متنوع در اداره تربیت بدنی، مرکز مشاوره و دیگر حوزه‌های ذی‌ربط همواره سعی کرده با تنوع‌بخشی به برنامه‌ریزی‌های خود بر اعتلا و ارتقای سلامت جسمی، معنوی و شناختی دانشجویان بیفزاید و با ایجاد محیطی امن، شاداب و به دور از تشویش، فرصت‌های تربیت دانشجوی تمام‌ساحتی را فراهم کند.

طهماسبی در پایان ضمن تشویق دانشجویان برای عضویت در کانون‌های علمی و فرهنگی و انجمن‌های علمی و ورزشی از آنان خواست تا قدر لحظه‌لحظه حضورشان در دانشگاه را دانسته و از فرصت‌های موجود برای پرورش ابعاد مختلف وجود مادی و معنوی خود بهره‌مند شوند تا معلمانی پرتوان، متعهد، متخصص و اثربخش در توسعه کشور عزیزمان ایران باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار