واکنش ایران به رزمایش مشترک آمریکا در خلیج فارس

تهران (پانا) - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن اشاره به رزمایش آمریکا در خلیج فارس و شمال اقیانوس هند و شرق آفریقا، گفت برگزاری یک رزمایش هیچ‌گاه به این معنا نیست که قصد دارند عملیاتی را انجام دهند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
واکنش ایران به رزمایش مشترک آمریکا در خلیج فارس

امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره موضع ایران نسبت به رزمایش آمریکا با ۵۰ کشور در خلیج فارس و شمال اقیانوس هند و شرق آفریقا، اظهار کرد: برگزاری چنین رزمایشی دلایل مختلفی دارد، یکی آمادگی خودشان است و دیگری بحث روحیه دادن به نیروهایشان است، سربازهایی که ماه‌ها و مدت‌های طولانی در منطقه دور دست استقرار پیدا کردند، قطعا روحیه‌شان تضعیف شده است و به دلیل اینکه به نیروهایشان روحیه بدهند، رزمایش‌های این‌چنینی برگزار می‌کنند. برگزاری یک رزمایش هیچ‌گاه به این معنا نیست که قصد دارند عملیاتی را انجام دهند؛ ما چنین استنباطی نداریم‌.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این رزمایش خطری برای کشورمان خواهد داشت یا خیر نیز گفت: همیشه هوشیار هستیم و رصد و مراقبت می‌کنیم و کاملا همه چیز را زیر نظر داریم اما چنین استنباطی هم نداریم. نیروهای مسلح ما کاملا هوشیار هستند و در آمادگی به سر می‌برند.

وی ادامه داد: ما در کشور خودمان، رزمایش‌های متعددی برگزار می‌کنیم همچنین با کشور‌های دیگر نیز رزمایش برگزار می‌کنیم و این موضوع به طور مستمر دنبال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار