محمد برزعلی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان:

میزان مصرف کود در گلستان افزایش یافته است

گلستان(پانا)-رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ،میزان مصرف کودهای شیمیایی و زیستی در استان گلستان را حدود ۲۵٪ بالاتر از میانگین کل کشور اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
میزان مصرف کود در گلستان افزایش یافته است

محمد برزعلی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در مصاحبه با خبرنگار پانا بیان کرد:کود های شیمیایی و زیستی در تولید کمی و کیفی محصولات زراعی وباغی تاثیر گذار است.نمایشگاه آموزشی و ترویجی سبد محصولات کودی با حضور ۱۴ شرکت دانش بنیان تولید کننده کود از ۷ استان کشور برگزار شد.

محمد برزعلی درباره مصرف کود در استان اظهار کرد:میزان مصرف کودهای شیمیایی و زیستی در استان گلستان حدودا ۲۵٪ بالاتر از میانگین کل کشور است.

وی همچنین اضافه کرد:نسبت مصرف کود های سوپر فسفات،ازته و پتاس به ترتیب ۳ برابر،۱.۵برابر و ۲ برابر افزایش یافته است.البته هنوز با میانگین جهانی فاصله داریم و‌ در حال تلاش برای از بین بردن این اختلاف ها هستیم.

برزعلی عنوان کرد: یکی از خصوصیات بارز این نمایشگاه حضور شرکت های دانش بنیان است که هم سو و هم جهت با شعار سال «تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین» است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد:از مسائلی که ما در تولید محصولات زراعی و باغی استان پیگیری میکنیم،بحث تولید با کیفیت است که درراستای سیاست های ابلاغیه ی محیط زیست ما بنا را بر تولید محصولات سالم،گواهی شده و ارگانیک قرار میدهیم.

برزعلی در پایان گفت:کودهای به نمایش گذاشته شده،کود های زیستی است که در کشاورزی های پایدار و ارگانیک مورد استفاده قرار میگیرد.این مورد نوید بخش قابلیت های صادراتی در حوزه ی محصولات ارگانیک در حال و آینده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار