تشکل‌های فرهنگیان در پیامی به مناسبت هفته گرامیداشت نهاد امور تربیتی:

معاونت پرورشی در مواجهه با نقشه‌های شوم دشمنان نسبت به تحول در برنامه‌ها وفعالیت‌های خود اقدام کند

تهران (پانا) - شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی کشور در پیامی به مناسبت هفته گرامیداشت نهاد امور تربیتی از معاونت پرورشی خواستند تا در مواجه با نقشه‌های شوم دشمنان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه بزرگ فرهنگیان و اندیشمندان و صاحبنظران نسبت به تحول در برنامه‌ها وفعالیت‌های خود اقدام کند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
معاونت پرورشی در مواجهه با نقشه‌های شوم دشمنان نسبت به تحول در برنامه‌ها وفعالیت‌های خود اقدام کند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ متن پیام تشکل‌های فرهنگیان به شرح زیر است:

مساله معاونت پرورشی در آموزش و پرورش بسیار مهم است، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)

هشتم اسفند، نقطه عطفی در آموزش و پرورش پس از انقلاب شکوهمند اسلامی است که با تدبیر حکیمانه، دقیق، کارشناسانه و به‌زمان شهیدان رجایی و باهنر، شجره طیبه امور تربیتی پا به عرصه فعالیت انقلابی و اسلامی نهاد تا ضمن حراست از مهمترین نهاد موثر تربیتی و فرهنگی، ارزش‌های برآمده از انقلاب را به درون آموزش و پرورش انتقال دهد.

نقش بی‌بدیل کاروان جهادگر حوزه فرهنگ و تربیت در مقاطع حساس کشور برای ایجاد نشاط معنوی در مدارس، تقویت روحیه انقلابی در دانش‌آموزان و حضور پرشور در دفاع مقدس و مقابله با هجمه‌های دشمنان به ویژه گروهک تروریستی منافقین و دیگر گروهک‌های مُلحد و معاند بر کسی پوشیده نیست.

امور تربیتی در مسیر حرکت خود با فراز و فرودهایی مواجه بوده است تا جایی که در برهه‌ای از زمان با بی‌مهری برخی مسئولان کج‌اندیش وقت، حذف می‌شود لکن با حمایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و تصویب قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی توسط مجلس محترم شورای اسلامی، بار دیگر بارقه‌های امید در جامعه فرهنگیان متدین و دلسوز و خانواده‌های نگران جلوه‌گر شد اما پس از گذشت نزدیک به 2 دهه از مصوبه این قانون امیدبخش متاسفانه آنگونه که انتظار می‌رفت، امور تربیتی از جایگاه قابل قبول و واقعی خود برخوردار نگردید.

امروز که دولت مردمی سیزدهم و مجلس انقلابی و وزیر ارزشی و جهادی که سکان هدایت و پیشرفت و توسعه را در اختیار دارند، چشمان امیدوار جامعه دغدغه‌مند، منتظر عنایت و حمایت‌های ویژه نسبت به ارتقای جایگاه معاونت پرورشی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی که از مطالبات امام خامنه‌ای(مدظله الشریف) و جامعه اسلامی است، می‌باشند.

معاونت پرورشی که خود پرچمدار این رسالت سنگین و خطیر است باید با برنامه‌ریزی و روش‌های نو و جذاب برگرفته از تعالیم ناب اسلامی و بهره‌گیری از هنر و ابزار و امکانات و فناوری‌های روز درارائه خدمات به دانش‌آموزان و خانواده‌ها و تلاش جهت کشف و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان عمل کرده و در اجرای سند تحول بنیادین که با نگاه و محوریت تربیتی تنظیم و تدوین شده‌ است و به‌کارگیری قابلیت‌های قانون احیای معاونت پرورشی که از مسئولیت‌های اصلی آن معاونت می‌باشد در به حرکت در آوردن بخش‌های مختلف آموزش و پرورش تلاش نماید و از روزمرگی و منفعل بودن، دوری کند و همچنین با تنظیم‌گری امر تربیت در مدرسه سبب‌ساز پیوند معلم و مربی و تعمیم تربیت به همه ارکان مدرسه شود چرا که دشمنان با همه توان در صدد مضمحل کردن نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی و مخاطبین اصلی آن یعنی دانش‌آموزان است.

امید آنکه معاونت پرورشی در مواجه با نقشه‌های شوم دشمنان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه بزرگ فرهنگیان و اندیشمندان و صاحبنظران نسبت به تحول در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود اقدام کند.

در شرایطی که بیش از هر زمان دیگر، دشمنان ما اندیشه نسل نوجوان و جوان را مورد تهاجم قرار دادند، ضرورت نقش‌آفرینی مربیان تربیتی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

در پایان ضمن گرامی‌داشت یاد خاطره‌ شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هشتم اسفند روز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی، شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان آمادگی خود را برای هرگونه همفکری، همراهی و همکاری در زمینه احیای واقعی امور تربیتی اعلام می‌دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار