بهورز خانه بهداشت روستای قلعه خواجه جوادآباد :

تغذیه سالم، عاملی مهم در رشد جسمی و فکری دانش‌آموزان است

جوادآباد (پانا) - بهورز خانه بهداشت روستای قلعه‌خواجه جوادآباد، تغذیه مناسب را عاملی مهم برای رشد و یادگیری بهتر در دانش‌آموزان دانست .

کد مطلب: ۱۳۵۱۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تغذیه سالم، عاملی مهم در رشد جسمی و فکری دانش‌آموزان است

داوود تاجیک، بهورز خانه بهداشت روستای قلعه هخواجه شهر جوادآباد، در رابطه با تغذیه مناسب دانش آموزان به پانا بیان کرد:« تغذیه مناسب عاملی مهم، در رابطه با رشد و یادگیری دانش آموزان است؛ مهمترین مواد غذایی مورد نیاز دانش آموزان عبارتند از، پروتئین، مواد معدنی و لبنیات که به رشد دانش آموزان کمک فراوانی میکند؛ به همین دلیل تاکید های زیادی در رابطه با قرار دادن، این مواد در برنامه غذایی روزانه می شود. اما متأسفانه امروزه بیشتر مواد غذایی که دانش آموزان از آن استفاده میکنند، نه تنها به رشد و یادگیری آنها کمکی نمی‌کند بلکه باعث بیماری ها و مشکلات جسمانی زیادی مانند چاقی، تنبلی،عدم تحرک و... هم می‌شود.»

بهورز خانه بهداشت قلعه خواجه بخش جوادآباد در ادامه گفت: «بنابراین تغذیه مناسب مخصوصا در سنین رشد خیلی مهم است، و خانواده ها و دانش آموزان باید این موضوع را بسیار جدی بگیرند.»

وی افزود:«همچنین یکی از راهکارهایی که به بهبود این موضوع کمک می‌کند، برنامه ریزی صحیح غذایی است. البته نباید به هر برنامه غذایی اعتماد کرد و باید از صحت و درستی آن مطمئن شد، زیرا بعضی از این برنامه ها نه تنها کمکی نمی‌کنند، بلکه آسیب های زیادی هم می‌رسانند.»

دانش آموز خبرنگار: محدثه قرائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار