‌موشک کروز «پاوه» رونمایی شد‌

سردار حاجی‌زاده: سرعت موشک هایپرسونیک ایرانی بیش از ۱۲ تا ۱۳ ماخ است و ‌دشمنان تا ده‌ها سال آینده نیز نمی‌توانند مشابه آن را بسازند/ محدودیت برد ۲۰۰۰کیلومتری‌ به احترام اروپا است، احترام‌شان را حفظ کنند

تهران (پانا) - فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت «اکنون قادر هستیم تا فاصله دو هزار کیلومتری ناوهای هواپیمابر آمریکایی را هدف قرار دهیم. البته این فاصله به احترام اروپایی‌ها روی عدد ۲ هزار کیلومتر نگه داشته شده است و امیدواریم اروپایی‌ها احترام خود را نگه دارند».

کد مطلب: ۱۳۵۰۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
‌موشک کروز «پاوه» رونمایی شد‌

‌سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر ‌‌‌با بیان اینکه اگر قوی نباشیم دشمن جنگ را به داخل ایران می‌کشاند، تصریح کرد: ما باید بسیار مراقب باشیم تا بتوانیم امنیت ملت و کشور عزیزمان را تامین کنیم و اگر مراقبت نکنیم ممکن است مشکلاتی برای کشورمان به وجود بیاید.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه آمریکایی‌ها تعدادی مولفه‌های برتر‌ساز دارند که ما سعی کردیم به این مولفه‌های برتر‌ساز ضربه بزنیم و آن‌ها را غیر قابل استفاده کنیم، گفت: پایگاه‌های آمریکایی امروز در منطقه به‌طور کامل زیر نظر و اشراف ما قرار دارد و ما هر زمان که نیاز باشد به این پایگاه‌ها ضربه می‌زنیم. ما اکنون قادر هستیم تا فاصله دو هزار کیلومتری ناوهای هواپیمابر آمریکایی را هدف قرار دهیم. البته این محدودیت فاصله را به احترام اروپایی‌ها روی عدد ۲ هزار کیلومتر نگه داشته‌ایم و امیدواریم اروپایی‌ها احترام خود را نگه دارند.

‌سردار حاجی‌زاده درباره موشک هایپرسونیک ایرانی نیز گفت: موشک هایپرسونیک موشکی است که قادر است در خارج از جو مانور انجام بدهد و در جهات مختلف جابه‌جا شود، یعنی موتوری دارد که در ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ کیلومتری هدف روشن شده و مانور می‌دهد. سرعت موشک هایپرسونیک ایرانی بیش از ۱۲ تا ۱۳ ماخ است و با اطمینان می‌گویم دشمنان تا ده‌ها سال آینده نیز نمی‌توانند مشابه آن را بسازند. با توجه به اینکه موشک هایپرسونیک از جو خارج می‌شود به دنبال این هستیم که چطور از آن رونمایی کنیم. اگر آمریکایی‌ها باور نکردند هم مهم نیست؛ روز حادثه مشخص می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ‌‌از عملیاتی‌شدن جدیدترین موشک کروز ایرانی با نام پاوه خبر داد و گفت: جدیدترین موشک کروز ایرانی با نام پاوه با برد 1650 کیلومتر وارد سبد موشکی ما شده است.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه در یک تا دو سال آینده جهش‌های بزرگی را خواهیم داشت افزود: در آینده اخبار خوبی در این حوزه خواهید شنید. خوشبختانه در این دولت با هماهنگی به وجود آمده تقسیم کار خوبی میان نیروی هوافضای سپاه، وزارت دفاع و سازمان فضایی وزارت ارتباطات به وجود آمده است.

تصاویری از موشک کروز «پاوه» با برد ۱۶۵۰ کیلومتر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار