مشاور دبستان حافظ جوادآباد تاکید کرد:

ضرورت تغذیه سالم و برنامه‌ریزی صحیح برای پیشگیری از بیماری‌ها

جوادآباد (پانا) - مشاور دبستان حافظ جوادآباد، تغذیه سالم و برنامه‌ریزی صحیح غذایی را روشی مهم برای پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۰۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تغذیه سالم و برنامه‌ریزی صحیح برای پیشگیری از بیماری‌ها

الناز داداش‌باران، مشاور دبستان حافظ در کارگاه تغذیه مناسب ‌برای‌دانش‌آموزان‌ بیان کرد: ما انسان ها در طول شبانه روز از مواد غذایی مختلفی استفاده و تغذیه می‌کنیم. مواد غذایی از گروه‌های غذایی متنوعی مانند لبنیات، سبزیجات، حبوبات، غلات، میوه‌ها، گوشت‌ها و ... با تنوع بالایی در دسترس عموم قرار گرفته است، تا افراد از آن‌ها برای رفع نیاز‌های تغذیه‌ای خود استفاده کنند.

وی ‌در‌ ادامه‌ گفت‌: به همان اندازه که یک تغذیه سالم می‌تواند به سلامتی بدن کمک کند، تغذیه ناسالم نه تنها از رشد بدن جلوگیری کرده بلکه باعث ایجاد بیماری های‌ مختلف شده شده است.

داداش‌باران در ادامه اظهار کرد: نوع تغذیه بد کودکان از رشد مناسب آنها جلوگیری می‌کند، تاثیرات منفی بر روی آنها می‌گذارد و از بروز برخی از بیماری ها و مشکلات جلوگیری کرده، حتی به درمان برخی از بیماری ها هم کمک می‌کند. اجتناب از غذاهای پرنمک، فست فود، شکر و چربی های مضر و همچنین استفاده از رژیم غذایی مفید، مانند رژیم غذایی مدیترانه‌ای از جمله مواردی است که باعث می‌شود زندگی سالم تری داشته باشیم.

دانش آموز خبرنگار: نیایش اردستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار