وزیر ارشاد: جفرافیای ایران پر از چهره‌های نام آشنای موسیقی است

سال آینده جشنواره موسیقی نواحی همچون تئاتر در نقاط مختلف ایران برگزار خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور قابل توجه جوانان در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر گفت امسال در جشنواره، جوانان با استعداد سربلندی به منصه ظهور رسیدند و آنها جامعه موسیقی را به آینده‌ای غنی از حضور اهالی هنر موسیقی امیدوار کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد: جفرافیای ایران پر از چهره‌های نام آشنای موسیقی است

محمدمهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به جامعه هنری و اهالی شریف و نجیب موسیقی که افتخار برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی فجر را داشتند، تبریک می‌گویم. برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اتفاق مهمی بود که با حضور قدی و پرشکوه هنرمندان موسیقی به دوره‌ای خاطره‌انگیز و به یادماندنی در تاریخ جشنواره‌ها بدل شد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادم اصحاب فرهنگ و هنر از همه اهالی موسیقی تشکر می‌کنم. امیدوارم این همت بزرگی که در این دوره مصروف کردند و با حضور پررنگشان نقشی مانا در تاریخ فرهنگ، هنر و ادب کشور به ثبت رساندند. موج بلندی برای گسترش این هنر آسمانی در ایران عزیز ما باشد.

وزیر ارشاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: وقتی در مورد موسیقی صحبت می‌کنیم، جایی از جغرافیای پرعظمت ایران نیست که نام ببریم و دارای شان و جایگاه اختصاصی در حوزه موسیقی نباشد. این جمله معروف هنر نزد ایرانیان است و بس، با موسیقی و افتخارآفرینی اهالی این هنر واقعیت بخشیده شده است.

وی یادآور شد: به هر نقطه‌ای از ایران سفر می‌کنم، هنرمندان موسیقی حضور دارند، می‌درخشند، با نجابت کامل، با حداقل توقعات. این اهالی شریف را در هر کجا که می‌بینیم مورد محبت مردم هستند و جزیی از تاریخ، خاطرات و بهترین لحظاتی است که هر ایرانی به ثبت رسانده است.

اسماعیلی اضافه کرد: در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، اهالی موسیقی در همه بخش‌ها؛ مردمی، پاپ، اقوام، نواحی، ارکسترال، بانوان، سرود، همه در کنار هم شب‌های به یادماندنی را در مجموعه‌های فرهنگی و هنری در تهران و ۱۴ استان کشور به ثبت رساندند و تلاش ما این است که بتوانیم زمینه‌های ارتقای این هنر اصیل را بیش از گذشته فراهم کنیم.

وی افزود: در این راستا، در یک سال اخیر مجموعه‌های بی‌نظیر و بی‌همتا در چهل سال گذشته در نقاط مختلف کشور در اختیار هنرمندان شهرهایی همچون کرمان، ساری‌ و ارومیه قرار گرفته و قرار است سالن‌های مجهز موسیقایی با پیشرفته‌تربن فناوری روز در نقاط دیگر کشور نیز راه‌اندازی شود که با گسترش موسیقی اصیل ایرانی کمک می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که سال آینده جشنواره موسیقی نواحی همچون تئاتر در نقاط مختلف ایران برگزار خواهد شد گفت: امسال این جشنواره در گرگان و سال‌های گذشته در کرمان برگزار شد و در سال‌های آینده این گونه موسیقایی به صورت جشنواره‌ای در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به درخشش جوانان در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اظهارداشت: امسال در این جشنواره جوانان با استعداد و سربلندی به منصه ظهور رسیدند و ما را به آینده‌ای غنی از حضور اهالی هنر موسیقی امیدوار کردند. از پیشکسوتان نیز تقدیر می‌کنم که این هنر را سینه به سینه حفظ کردند و امروز در اختیار جوانان قرار دادند.

وی گفت: در برگزاری باشکوه این جشنواره، معاونت امور هنری، داوران و مسئولان مجاهدت شبانه‌روزی داشتند و از مردم و هنردوستان که با حضور خودشان گرمابخش جشنواره بودند تشکر می‌کنم و ان شاءالله سال‌های آینده، سال‌های باشکوه‌تری برای اهالی موسیقی و روزهای بهتری در انتظار شما هنردوستان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار