معاون فرهنگی و رسانه ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

اصحاب رسانه و اصحاب ابزار رسانه با هم متفاوت اند

تبریز( پانا )- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش دانش آموزان در مطالبه گری عدالت آموزشی به اهمیت رسانه در بیان مشکلات مردم اشاره کرده و اصحاب رسانه و اصحاب ابزار رسانه را متمایز از هم برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اصحاب رسانه و اصحاب ابزار رسانه با هم متفاوت اند

معاون فرهنگی و رسانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در دیدار با دانش آموز خبرنگاران استان ضمن بیان اهمیت خبرگزاری پانا در تربیت دانش آموزخبرنگاران و تقدیر و تشکر از این مجموعه گفت: یکی از بهترین جلساتی که تاکنون در آن حضور یافته ام جلسه حاضر است؛ خبرنگاران با جدیت و حقیقت طلبی خود به شفاف سازی موضوعات مختلف جامعه می پردازند که همین امر موجب از بین رفتن خلا های موجود در جامعه می شود.

وی افزود: امروزه دو واژه اصحاب رسانه و اصحاب ابزار رسانه با یکدیگر متفاوت اند؛ رسانه تعریفی واضح و مشخص دارد که رخداد های گوناگون به وسیله آن به آحاد مختلف جامعه ابلاغ می شود، و استان آذربایجان شرقی از لحاظ تعدد رسانه بعد از استان تهران دومین استان کشور می باشد. اما در حال حاضر متاسفانه برخی از رسانه ها مبنا و موضوعی ندارند و به علت اینکه نمی دانند با کدام مخاطب قصد بحث دارند و صرفا فعالیت خود را معطوف بر ابزار رسانه کرده و به محتوای آن توجهی نمی کنند و پیامی را با دغدغه مشخصی نمی توانند به جامعه منتقل بکنند.اما دانش آموزان جز اصحاب رسانه هستند چراکه با مطالبه گری خود با قشر و مخاطب مشخصی سر و کار دارند و این اصلی ترین ظرفیت موجود در دانش آموزان است که باید از آن حتما حمایت کنیم.

حسن گلی ادامه داد: مهم ترین مطالبه دانش آموز خبرنگاران باید نهضت ارتقای کیفیت مدارس دولتی باشد؛ دانش آموزان مطالبه گر حقیقی نظام اموزشی هستند و خبرنگارن باید سعی کنند فریادگر امرعدالت باشند و در برابر پایمال شدن حق، ایفای نقش کنند. متاسفانه امروز در حوزه آموزش، عدالت قربانی شده است که باید با پیگیری خبرنگاران این مشکل هرچه سریعتر حل گردد.

وی افزود: خبرنگاران باید به مسئولین اتفاقات روز جامعه را برسانند، اگر در نظام مدیریتی امکان ارتباط با همه مردم وجود ندارد مطالبات مردم باید به زبان خبرنگاران بیان شود؛ خبرنگاران افرادی هستند که می توانند در انگیزه افراد تاثیر بگذارند امروز اگرچه جامعه ما نیاز به نشاط دارد اما همچنان نیز ما نیاز به بیان مشکلات موجود داریم تا بتوانیم با همکاری خبرنگاران و ارگان های مختلف مشکلات را حل کرده و رسالت خود را بدرستی انجام دهیم.

دانش آموز خبرنگار پانا: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار