معاون امور بازسازی بنیاد مسکن:

تعمیر ۱۳ هزار واحد آسیب دیده از زلزله خوی در یک ماه آینده به پایان می‌رسد

تهران (پانا) - معاون امور بازسازی بنیاد مسکن با اعلام اینکه در زلزله بهمن ماه خوی بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی دچار آسیب شدند، از تعیین تکلیف ۶ هزار واحد تعمیراتی استان خبر داد و گفت تعمیر ۱۳ هزار واحد آسیب دیده در یک ماه آتی به اتمام می‌رسد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تعمیر ۱۳ هزار واحد آسیب دیده از زلزله خوی در یک ماه آینده به پایان می‌رسد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای بازسازی و تعمیر واحدهای زلزله زده خوی اظهار داشت: هم‌اکنون ستادهای معین آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در منطقه زلزله‌زده خوی مستقر هستند. ارزیابی‌ها تکمیل شده و انجام عملیات بازسازی و تعمیرات با اولویت واحدهای تعمیراتی در حال انجام است.

آغاز تعمیر و بازسازی بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی زلزله زده

جودی افزود: بر اساس ارزیابی‌ها، ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی شهری تخریب و حدود ۱۳ هزار واحد نیز بر اثر زلزله دچار آسیب شدند که تعمیرات و بازسازی واحدهای زلزله‌زده با اولویت واحدهای تعمیراتی توسط بنیاد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه انجام تعمیرات واحدهای آسیب‌دیده با پرداخت ۶ تا ۲۰ میلیون تومان برای هر واحد با توجه به میزان تخریب در حال انجام است، بیان کرد: هم اکنون حدود ۶ هزار واحد از واحدهایی که در زلزله آسیب دیدند تعیین تکلیف شده اند و دستور کار نحوه تعمیر به آنها ابلاغ شده است که تسهیلات بلاعوض به مرور به حساب زلزله‌زدگان واریز می‌شود.

تکمیل واحدهای تعمیراتی زلزله خوی تا پایان اسفند ۱۴۰۱

جودی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تمامی واحدهای تعمیری در یک ماه آتی تکمیل می‌شود، گفت: به موازات تعمیرات، بازسازی واحدها نیز آغاز شده که با انتخاب و حضور پیمانکاران، بازسازی واحدهای تخریبی از زلزله نیز سرعت لازم را می‌گیرد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا خانواری در ارزیابی‌های خسارت‌های ناشی از زلزله از قلم نیفتاده باشد، به همین منظور نیز کارشناسان در صورت دریافت درخواست، مجدد ارزیابی را انجام می‌دهند.

سقف تسهیلات بلاعوض ۲۰ میلیون تومان است

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن گفت: تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده در مناطق روستایی برای هر واحد ۲۵۰ میلیون تومان با سود چهار درصد و در مناطق شهری برای هر واحد ۳۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد است. همچنین تسهیلات بلاعوض نیز بین ۶ میلیون تا سقف ۲۰ میلیون تومان بر اساس ارزیابی‌ها به مالکان واحدهای دچار آسیب در حال پرداخت است.

زلزله خوی هشتم بهمن ماه امسال (۱۴۰۱) در عمق هفت کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری خوی رخ داد که خسارت‌های مالی و جانی بر جای گذاشت.

بر اساس برآوردها در زلزله ۵.۹ ریشتری خوی یک‌هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی تخریب شد که نیاز به بازسازی دارند و هفت‌هزار و ۵۰۰ واحد دیگر دچار آسیب و نیازمند تعمیرات شناسایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار