مدیر کانون فرهنگی تربیتی لقمان شهرستان کاشمر در گفت و گو با پانا:

کانون‌ها در سراسر کشور جلوه آموزش و تربیت هستند 

کاشمر (پانا) - مدیر کانون فرهنگی تربیتی لقمان، شهرستان کاشمر گفت در سراسر کشور کانون‌های زیادی وجود دارند که مراکز تربیتی و علم آموزی هستند. در واقع کانون‌ها در سراسر کشور جلوه آموزش و تربیت هستند.

کد مطلب: ۱۳۵۰۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌ها در سراسر کشور جلوه آموزش و تربیت هستند 

سعید محمدنیا، ضمن تبریک فرارسیدن هفته کانون های فرهنگی تربیتی که از 30 بهمن آغاز و تا 6 اسفند ادامه دارد به مناسبت فرارسیدن این هفته اظهار کرد: «اهداف تشکیل کانون های فرهنگی و تربیتی را ما می توانیم در دو هدف کلی عنوان کنیم. هدف اصلی و اول این است که کانون ها مکانی هستند برای باور کردن اوقات فراغت دانش آموزان به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان به خصوص استعدادهای معنوی، فکری، جسمی و عاطفی دانش آموزان از طریق اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی، علمی و مهارتی و هدف دوم از تشکیل کانون‌های فرهنگی تربیتی، پرورش و تقویت روحیه تعاون و اخوت دینی و ایجاد همبستگی بین دانش آموزان و آموختن روش های زندگی اجتماعی به دانش آموزان براساس شرع و موازین اسلام است.»

وی هفته کانون ها را فرصت مناسبی دانست تا دانش آموزان و خانواده هایشان با فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی تربیتی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه برنامه های کانون ها در 2 بخش تخصصی و عمومی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: «در بخش تخصصی، کارگاه های مهارت آموزی، انجمن های 22 گانه کانون و فعالیت‌های جمعی پیش بینی شده و در حال انجام است و در بخش عمومی هم جشنواره جوانه ها، سینما کانون، کرسی های آزاداندیشی، امانت دادن کتاب، هیات نوجوانان قاسم بن الحسن رهروان شهدا، خیریه، برگزاری محافل و مسابقات مختلف و.. در نظر گرفته شده است.»

محمدنیا گفت: «دانش آموزان در برنامه های کانون نقش بسیار پررنگی دارند و کوشا هستند و به طور کلی این انتظار می رود که برنامه های کانون را اجرا کنند. دانش آموزان باید با برنامه ریزی بتوانند برنامه های خود را در کانون به درستی اجرا کنند. همچنین در کانون مسابقاتی از جمله مسابقات علمی، رباتیک، تیراندازی، جوکر ، لب خوانی و استندآپ کمدی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، کتاب و کتاب خوانی، قصه گویی و بازی‌های رایانه ای در طول سال برگزار می شود.»

مدیر کانون فرهنگی تربیتی لقمان شهرستان کاشمر ادامه داد:«از فواید کانون ها می توان به آن اشاره کرد که کانون ها مکانی امن برای آموزش دادن دانش آموزان هستند تا استعدادهای آنان شناسایی و شکوفا شده و شرایط برای پیشرفت آنان مهیا شود. برنامه های کانون های فرهنگی تربیتی، برای دانش آموزان بخشی انگیزشی دارد و دانش آموزان می توانند خلاقیت آفرینی کنند.»

وی تاکید کرد: «کانون ها تکیه گاهی محکم برای سپری کردن اوقات فراغت دانش آموزان در یک مکان و محیط کاملا سالم و امن هستند که مسئولین هم باید در این بخش اهتمام لازم را داشته باشند. کانون های فرهنگی تربیتی مراکزی هستند برای تقویت هویت فرهنگی و هویت ملی و دینی دانش آموزان. به طور کلی کسانی که در کانون ها فعالیت می کنند تمام سعی و تلاش خود را می کنند که دانش آموزان بر اساس استعدادشان در کلاس های مختلف شرکت کنند و مهارت های لازم را بیاموزند.»

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به مهارت آموزی دانش آموزان اشاره شده است، یادآور شد: «کانون های فرهنگی، تربیتی بستر مناسبی برای انجام این رسالت مهم است که می بایست در اولویت قرار گیرند.»

سعید محمدنیا افزود:«در رابطه با مشکلات کانون می توان گفت که کانون ها خودشان خودگردان هستند و اعتبارات دولتی ندارند و باید با برنامه ریزی سعی و تلاش، درآمد کسب کنند تا هزینه فعالیت های مختلف را پرداخت کنند و ما با مشکل کمبود بودجه مواجه هستیم.»

وی ادامه داد:« از دیگر مشکلات می توان به کمبود فضای آموزشی برای کلاس های اوقات فراغت اشاره کرد ما در آینده انشاالله با حمایت مسئولین و کمک خیرین برای ساخت و تکمیل دارآلقران داخل کانون برنامه ریزی و پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت تا در آینده شاهد افزایش فضای آموزشی کانون لقمان باشیم. کانون فرهنگی، تربیتی لقمان از زمین بازی مناسب و فضای سبز خوبی بهره نمی برد و آسفالت 40 ساله آن فرسوده شده و ما با شهردار در جهت رفع این مشکل توافقاتی را انجام داده ایم که امیدواریم این مشکل مرتفع شود.

وی درباره دیگر مشکلات کانون افزود:«ما با کمبود نیروی انسانی متخصص و نیروی اداری از جمله کارشناس کانون مواجه هستیم. یکی از برنامه های مهم در جهت جذب نوجونان به کانون لقمان در آینده احداث چمن مصنوعی داخل محوطه حیاط کانون خواهد بود که با احداث آن روزانه شاهد حضور و جذب بیش 200 دانش آموز در کانون خواهیم بود و از مسئولین محترم شهرستان کاشمر خواهشمندیم که پیگیری و حمایت های لازم در این خصوص را داشته باشند.

مدیر کانون فرهنگی تربیتی لقمان شهرستان کاشمر در پایان تاکید کرد:«ما تمام تلاش خود را بعد از دو سال شرایط سخت کرونایی که دانش آموزان از خانه ها خارج شدند، خواهیم کرد تا روحیه نشاط و شادابی آنها را با برنامه های متنوع و جذاب در کانون فرهنگی تربیتی لقمان تقویت کنیم و از تمامی مدیران آموزشگاه ها تقاضا داریم که ارتباط خود را با کانون ها تقویت کنند.»

خبرنگار دانش آموز: یوسف روحانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار