مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

محتواهای درسی در قالب هنر به دانش‌آموزان عرضه شود

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت یکی از مهمترین ابزارهای آموزش، «هنر» است لذا باید تلاش شود تا محتواهای درسی در قالب هنر به دانش‌آموزان عرضه شود.

کد مطلب: ۱۳۴۹۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
محتواهای درسی در قالب هنر به دانش‌آموزان عرضه شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ عباس مهاجر در آئین کشوری گرامیداشت سی و سومین سالروز تاسیس و هفته کانون‌های فرهنگی تربیتی در کانون فرهنگی تربیتی حضرت سمیه ناحیه 4 شیراز با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در این آئین اظهار کرد: در این برنامه، مبانی تربیتی با استفاده از آموزه‌های قرآنی و دینی به زیبایی ارائه شد.

وی افزود: کسانی هستند که تلاش دارند مبانی لیبرالی را جایگزین مبانی اسلامی کنند و تحت عناوین مختلف این برنامه‌ها وارد مدارس شود. اگر در جامعه نقش خانواده کم‌رنگ شود، هوای جامعه آلوده خواهد شد لذا باید قدر و منزلت خانواده را بدانیم.

مهاجر تصریح کرد: حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی را به ما هدیه داد باید قدر آن را بدانیم اگر این اتفاق نمی‌افتاد امروز مبانی تربیتی ما اسلامی نبود و معلوم نبود جامعه ما در چه وضعیتی قرار داشت.

وی بر پیوند آموزش با خانواده تاکید و عنوان کرد: اگر تربیت بچه‌ها بر اساس مبانی اسلامی صورت نگیرد، مبانی غیراسلامی جایگزین آن خواهد شد و این برای جامعه خطرناک خواهد بود.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از مهمترین ابزارهای آموزش، «هنر» است لذا باید تلاش کنیم محتواهای درسی را در قالب هنر به دانش‌آموزان عرضه کنیم.

وی بر بهره‌وری بیشتر از فضای کانون‌ها تاکید و عنوان کرد: دانش‌آموزان عضو کانون‌ها، شادی و نشاط را در قالب هنر به جامعه تزریق می‌کنند.

مهاجر خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش رسمی کمک کنید هنر در کلاس درس و محتواها وارد شود و در آموزش و پرورش غیررسمی باید کانون‌های فرهنگی تربیتی تقویت شوند زیرا زمینه شکوفایی استعداد دانش‌آموزان در کانون‌های فرهنگی تربیتی مهیاست.

وی ادامه داد: در سطح کشور در مجموع ۱۱۸۰ کانون فرهنگی تربیتی وجود دارد که بیش از ۱۰ درصد آن در استان فارس قرار دارد و این استان در این زمینه پیشرو است.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح تحولی کانون‌ها را از برخی کانون‌ها در سطح کشور آغاز کردیم و ۲۰ کانون مجری طرح تحولی «امید فردا » در استان فارس قرار دارند.

شایان ذکر است در بخشی دیگر از این برنامه، آئین رونمایی از طرح کارینو یا جشنواره دستاوردهای فرهنگی هنری کانون‌ها برگزار و از مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی و کانون‌های مجری طرح تحولی «امید فردا» در استان فارس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار