رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد؛

برگزاری اولین کارسوق صدا و دوربین مدارس سمپاد به صورت کشوری

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری اولین کارسوق صدا و دوربین مدارس سمپاد به صورت کشوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین کارسوق صدا و دوربین مدارس سمپاد به صورت کشوری

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ الهام یاوری گفت: یکی از جدیدترین اقدامات مهم سازمان در مسیر ارتقای کیفی فعالیت‌های آموزشی‌ و پرورشی و حرکت به سوی نظام تحولی سمپاد، برگزاری اولین دوره کارسوق صدا، دوربین، سمپاد در سطح دبیران متوسطه دوره اول مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور است.

وی ادامه داد: این فعالیت بر مبنای نگاه متفاوت سازمان به فرآیند آموزش در کلاس و در راستای تحقق بخشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از آذرماه سال جاری شروع شد. در مرحله اول، ۵۰۰ دبیر از سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند و در جلسات آموزشی آنلاین با حضور اساتید مدعو در حوزه تعلیم و تربیت حول محور طراحی آموزشی که به نوعی نقطه شروع تغییر مؤثر است حاضر شدند.

یاوری خاطر نشان کرد: کارسوق مزبور با ارسال کلیپ آموزشی توسط برگزیدگان این مرحله بر اساس آموخته‌های جدید تداوم یافت. این آثار در فاصله زمانی مقرر به سازمان و دبیرخانه - دبیرستان دوره اول فرزانگان یک تهران - ارسال شدند و در نهایت، چهار نفر داور پس از بررسی همه کلیپ‌ها، تعداد ۲۸ اثر را انتخاب کردند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: در روزهای ۱۹ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری با دعوت از همه این همکاران، یک دوره کارگاهی حضوری با هدف معرفی برخی مهارت‌های فنی تدریس و آشنایی با روش‌های نوین تدریس در عمل در محل دبیرخانه کارسوق برگزار شد. کارشناسان ستادی و اساتید ضمن شناسایی و نقد نقاط قوت و ضعف آثار رسیده در حضور خود برگزیدگان، تلاش کردند تا اجراها و تدریس‌های موفق مورد نقد و شناسایی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در فضای ایجاد شده، بیش از ۸۰ درصد آثار مجدداً به طور زنده اجرا و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند. قرار است ۲۸ نفر برگزیده در یک برنامه تلویزیونی به رقابت با سایر دبیران و معلمان بپردازند و سفیران تحول در تدریس در مدارس باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار