سازمان صداوسیما مکلف به پخش اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به انتخابات مجلس شد

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس صدا و سیما را به پخش برنامه‌های آگاهی بخشی و آموزش انتخاباتی را که وزارت کشور و یا هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان ضروری تشخیص می‌دهند، مکلف کردند.

کد مطلب: ۱۳۴۹۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان صداوسیما مکلف به پخش اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به انتخابات مجلس شد

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 3 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده 8 این طرح با 156 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده 8 این طرح؛

ماده 8- ماده (14) قانون به شرح زیر اصلاح می شود:

ماده ۱۴- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف‌است به منظور ترویج هنجارهای انتخاباتی و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی نسبت به تبیین جایگاه مجلس، وظایف نمایندگان و فرآیند انتخابات اقدام نماید و همچنین برنامه‌های آگاهی‌بخشی و آموزش انتخاباتی را که وزارت‌کشور یا هیأت‌ مرکزی نظارت شورای نگهبان ضروری تشخیص می دهند و نیز کلیه‌ اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های‌ مربوط ‌به انتخابات را از شبکه‌ سراسری یا محلی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش نماید.

تبصره- وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکلفند وظایف مقرر در این ماده را در برنامه های آموزشی و درسی خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار