خراسان جنوبی مجری ترویج سبک زندگی سالم شد

بیرجند (پانا) - مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از اجرای آزمایشی طرح یاریگران زندگی در استان خراسان جنوبی و چهار استان دیگرکشور خبر داد و گفت آگاه‌سازی مردم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد از اهداف این طرح ملی است.

کد مطلب: ۱۳۴۹۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
خراسان جنوبی مجری ترویج سبک زندگی سالم شد

مجید قربانی در مراسم آغاز اجرای طرح "یاریگران زندگی در روستا" افزود: روستا از گذشته تاکنون همواره جایگاه ویژه‌ای در جوامع انسانی داشته و به عنوان کانون تولید و توسعه شناخته شده است، بنابراین شناخت اجتماعی در فرآیند ارتباطات روستایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: طرح یاریگران زندگی در روستا به عنوان یک طرح ملی و مردم‌پایه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی زمانی موفق است که همه ارکان مدیریتی و اجرایی نسبت به اهداف طرح متقاعد شده و در پیشبرد اهداف آن همکاری داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: ۲۵۰ روستای استان برای اجرای طرح یاریگران زندگی با کمک فرمانداران شناسایی شده و خراسان جنوبی یکی از پنج استان مجری این طرح در کشور است.

محمدرضا حسنی مقدم افزود: هدف از اجرای این طرح ترویج سبک زندگی سالم و بانشاط، تقویت رویکرد توانمندسازی جامعه روستایی، توسعه رویکرد مردمی‌سازی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی است که به منظور عدالت توزیعی در راستای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح به مدت سه سال قرار است ۳۰ درصد کل جامعه روستایی استان شناسایی شده و زیر پوشش مرحله اول قرار گیرند و در سال دوم اجرای طرح باید روستاهای زیر پوشش به ۶۰ درصد برسد سپس تا سال ۱۴۰۳ با بررسی نتایج ارزشیابی مراحل قبل، 100 درصد روستاهای هدف مشمول این طرح می شود.

حسنی مقدم با تاکید بر اینکه مشارکت مردم مهمترین رکن موفقیت طرح یاریگران زندگی است، گفت: استفاده از ظرفیت مساجد، پایگاه‌های بسیج و مدارس، بهینه‌سازی اوقات فراغت و گسترش فرهنگ حفاظت از روستا از سیاست‌های اجرایی این طرح است.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی هم گفت: ۴۵۰خانوار در روستای حاجی‌آباد برای مشارکت در اجرای طرح یاریگران زندگی شناسایی شدند که در زمینه مباحت فرهنگی و اجتماعی آموزش‌های لازم را ببینند.

محمدرضا حاجی‌آبادی با تأکید بر لزوم توجه به خانواده‌های آسیب‌پذیر در طرح یاریگران زندگی ادامه داد: بزرگترین کارگاه صنعتی شرق در حاجی‌آباد ایجاد شده و هزار و ۲۰۰ نفر آموزش صنایع دستی دیده‌اند.

فرماندار بیرجند هم در این مراسم که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسئولان استانی حضور داشتند، اعتیاد را مهمترین آسیب اجتماعی در استان برشمرد و گفت: مقابله با اعتیاد نیازمند مشارکت‌های مردمی است تا شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر باشیم.

علی فاضلی‌فرد افزود: اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها به عنوان یک مأموریت مهم در پنج استان کشور شروع شد و خراسان جنوبی هم به عنوان یکی از این استان‌های پایلوت مجری طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار