معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

وجود ۶۱ رشته هنری در مجموعه هنرستان‌های آموزش و پرورش

رشته‌های هنرستانی به منظور جلوگیری از انقراض هنرهای سنتی ایرانیان توسعه می‌یابد

تهران (پانا) - معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش از وجود ۶۱ رشته هنری در مجموعه هنرستان‌های وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
وجود ۶۱ رشته هنری در مجموعه هنرستان‌های آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همایش هم‌اندیشی طرح ملی «آموزش هنر برای همه» که به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، حضور یافت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: با توجه به رویکرد تربیت چندساحتی در آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، یکی از ساحت‌های مد نظر، ساحت زیبایی‌شناختی و هنری است. با این نگاه موضوع آموزش هنر در مقاطع مختلف دنبال می‌شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نگاه در موضوع هنر هم توجه به تقویت هویت ایرانی و اسلامی است که از این مسیر محقق می‌شود و از سوی دیگر توجه به حفظ و جلوگیری از انقراض هنرهای آئینی، دستی و سنتی ایرانیان است. به همین منظور از طریق ایجاد رشته‌های هنرستانی از انقراض این هنرهای دستی و سنتی جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نگاه تمدنی در راستای توجه به توانمندسازی نیروی انسانی به منظور تسهیل در اشتغال‌پذیری انجام شده که در بخش دختران توجه ویژه صورت پذیرفته است. همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از هنرجویان رشته هنر را دختران تشکیل می‌دهند.

محمدمهدی کاظمی با اشاره به رشته‌های هنری موجود در هنرستان‌های سراسر کشور گفت: هم‌اکنون ۶۱ رشته هنری در مجموعه هنرستان‌های سراسر کشور اجرا می‌شود. همچنین در دوره اول و دوم متوسطه تقویت موضوع هنر مورد تاکید است که در همین راستا با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طرح آموزش هنر برای همه، مشارکت کرده و گستره آموزش هنر در این دوره به ویژه در مدارس شبانه‌روزی برای دانش‌آموزان گسترش داده شده است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش گفت: نگاه در توسعه رشته‌های هنر، توجه به زیست‌بوم و آمایش منطقه است. همچنین بهره‌برداری از ظرفیت هنرجویان رشته‌های هنر شاغل در هنرستان‌ها برای آموزش سایر دانش‌آموزان در مقاطع دیگر در حال برنامه‌ریزی و اقدام است.

کاظمی در پایان با اشاره به فعالیت گسترده هنرستان‌ها در کشور گفت: گستره فعالیت آموزش و پرورش در تمام مناطق، شهرها و استان‌ها با بیش از ۷۳۰۰ هنرستان ظرفیت کم‌نظیری است که امکان مشارکت با سازمان‌ها و دستگاه به منظور تحقق اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در این ارتباط را فراهم می‌آورد.

لازم به ذکر است این همایش با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد ترکمانه، مدیر عامل بنیاد برکت، سایر مسئولین و دست‌اندرکاران این طرح در محل سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار