دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

سند عملیاتی صنایع‌دستی تدوین می‌شود

تهران (پانا) - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در موزه ملی ایران از آثار به نمایش درآمده در هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر(سرو سیمین هفت) بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سند عملیاتی صنایع‌دستی تدوین می‌شود

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیه این بازدید با داوران ایرانی و خارجی این جشنواره از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که هنر زبان مشترک انسان‌ها است، گفت: صنایع‌دستی ایران بسیار فاخر و ارزشمند است و خوشبختانه آوازه جهانی نیز دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه ادامه داد: از مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای برگزاری این جشنواره و نمایشگاه تشکر می‌کنم. حقیقتا آثار بسیار خوبی در این نمایشگاه به نمایش درآمده که نشان‌دهنده هویت و زیبایی آثار صنایع‌دستی است.

وی اضافه کرد: دست هنرمندان صنایع‌دستی را می‌بوسم و به همه آن‌ها احترام می‌گذارم. خوشحال هستیم که صنایع‌دستی علاوه بر این که در حال فعالیت از سوی هنرمندان است، در زندگی مردم نیز جریان دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: درخواست ما از مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این است که سند صنایع‌دستی را هرچه سریع‌تر آماده کنند و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کنند تا هر چه زودتر شاهد تدوین و اجرایی شدن این سند باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه با دعوت از عموم مردم برای بازدید از این نمایشگاه افزود: از تمام مردم و علاقه‌مندان به حوزه صنایع‌دستی دعوت می‌کنم تا با حضور در این محل از این جشنواره و نمایشگاه زیبا بازدید کنند و با آثار هنرمندان صنایع‌دستی کشورمان از نزدیک آشنا شوند.

او در پایان خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت خواهد کرد.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را همراهی می‌کرد.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین هفت) از ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند در محل موزه ملی ایران واقع در خیابان سی تیر تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار