با حضور وزیر راه‌و شهرسازی؛

۱۱ ایستگاه باران‌سنجی در استان تهران به بهره‌برداری رسید

مرکز ماهواره‌ای سازمان هواشناسی کشور احیا شد

تهران (پانا) - با حضور وزیر راه و شهرسازی و به صورت ویدیو کنفرانس ۱۱ ایستگاه باران‌سنجی خودکار در استان تهران به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۳۴۹۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۱ ایستگاه باران‌سنجی در استان تهران به بهره‌برداری رسید

بر این ایستگاه‌ها در سه شهرستان فیروزکوه، دماوند و شمیرانات تهران قرار دارند. ایستگاه‌های باران‌سنجی شهرستان فیروزکوه در روستاهای «شهرآباد، بهان، ارجمند، طرود»، ایستگاه‌های بارانسنجی دماوند در «آبسرد، جابان و سربندان» و ایستگاه‌های شمیرانات در «باغگل، اوشان و زردبند» قرار دارند.

اکنون 12 ایستگاه سینوپتیک هواشناسی، 17 ایستگاه بارانسنجی، 6 ایستگاه اقلیم شناسی ، 2 ایستگاه جاده ای ، یک ایستگاه جوبالا و یک ایستگاه رادار هواشناسی فعال هستند.

مرکز ماهواره ای سازمان هواشناسی کشور احیا شد

همچنین مرکز ماهواره ای سازمان هواشناسی کشور برای تامین زیرساخت ارتباطی پایدار در ایستگاه های هواشناسی با حضور وزیر راه و شهرسازی احیا شد.

این مرکز اکنون بستر ارتباطی حدود 90 ایستگاه هواشناسی مهم و راهبردی در رادار ها، جزایر، سکوهای دریایی، دامنه های کوهستان، مناطق کویری و مرزی و جاده ها را تامین می کند.

با توجه به اینکه بعضی از ایستگاه های هواشناسی کشور در مناطق صعب العبور یا فاقد زیرساخت های ارتباطی است، سازمان هواشناسی برای تامین بستر ارتباطی پایدار، مرکز ماهواره ای سازمان را تاسیس کرده است.

هواشناسی یک سازمان خدمات رسان و کلیدی در مدیریت بحران های طبیعی به ویژه مخاطرات جوی است که باید در لحظه به داده های جوی تمام ایستگاه های هواشناسی کشور دسترسی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار