شهردار تهران خبر داد

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در۹ نقطه تهران

تهران (پانا) - شهردار تهران از تکمیل ۲۰۰۰ هکتار از کمربند فضای سبز شهر تهران در سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه زیرساخت‌های گردشگری در۹ نقطه تهران

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در آئین بهره برداری از فاز نخست طرح جنگل کاری ۱۵۰۰ هکتاری کمربند سبز شهر تهران، گفت: امروز افتخار داریم یک افتتاح دیگر را سپری کنیم. انقلاب اسلامی هدف خود را تحقق عدالت گذاشت و رشد معنویت، استقلال، آزادی و پیشرفت را دنبال کرد. یکی از نکاتی که از قدیم در کلانشهر تهران آزار دهنده بود فاصله شمال و جنوب تهران بود. فاصله‌ای که فراتر از ۹۰۰ متر اختلاف سطح در این شهر بود و اختلاف معنادار خدمت را به همراه داشت.

وی ادامه داد: مدیریت شهری دوره ششم تلاش دارد این فاصله را کاهش دهد و کاهش این فاصله با عدم خدمتگزاری مناطق شمالی تهران نیست، بلکه وظیفه خود را نسبت به این مناطق انجام خواهیم داد. بی تردید تلاش ویژه‌ای برای مناطق کم برخوردار و جنوب شهر باید انجام دهیم که این کار آغاز شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق تهران ظرفیت‌های بی‌نظیری وجود دارد که در پس اختلاف نگاه به فراموشی سپرده شده است، افزود: بی تردید این ظرفیت‌ها می‌توانند گشایش‌هایی را برای شهروندان این مناطق فراهم کند. توجه به ایجاد فضاهای سبز مناسب و همچنین ایجاد محیط پر نشاط برای شهروندان ضرورتی انکار ناپذیر است.

زاکانی ادامه داد: امروز ۵۰۰ هکتار در مناطق ۱۹ و ۲۰ و افتتاح پروژه‌های دیگر در مناطقی همچون ۱۲، ۷، ۹، ۱۳، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ آینده این مناطق را متفاوت از شرایط امروز می‌کند.

وی اظهار کرد: امروز بالغ بر ۶۰ هزار هکتار پیرامون شهر فضای سبز احداث شده که به عنوان تنفس گاه تهران محسوب می‌شود و ما به دنبال این هستیم که از این فضاها استفاده بهتری بکنیم و گشایشی را برای شهروندان فراهم کنیم. در سال گذشته ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز بهره برداری شد. امسال ۱۵۰۰ هکتار و برای سال آینده ۲۰۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در ۹ نقطه تهران مجوز برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری داریم که در یک نقطه یعنی شیان این کار اجرایی شده و در هشت نقطه دیگر این ظرفیت وجود دارد که طرح‌هایی نیز برای آن برنامه ریزی شده است.

زاکانی تاکید کرد: مجوز برای بارگذاری تفرجگاهی قطعا دنبال خواهد شد تا مردمی که در پایان هفته برای فرصت تفریح به شمال می‌روند بتوانند از فضای پیرامونی شهر استفاده کنند. برای زیست پذیرتر شدن شهر الزاماتی وجود دارد. امروز که ترافیک و آلودگی هوا شرایط را سخت کرده در کنار آن کمبود تفرجگاه و ... نیز موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. باید جنبه طراوت شهر بهبود پیدا کند و ایجاد آسایش برای شهروندان دنبال شود. بر همین اساس برای سال آینده علاوه بر توسعه فضای سبز، در حوزه حمل و نقل عمومی نیز با اهتمام ویژه شورا امیدواریم با یک جهش ارائه خدمت، شاهد افزایش ظرفیت در حوزه حمل و نقل باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار