هواشناسی پیش بینی کرد؛

افزایش دما در اکثرمناطق کشور؛کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی

تهران (پانا)- سازمان هواشناسی اعلام کرد طی دو روز آتی در غالب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت ودر پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور (به‌ویژه نوار شمالی) افزایش محسوس دما رخ می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش دما در اکثرمناطق کشور؛کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری طی پنج روز آتی امروز(شنبه، ۲۹ بهمن ماه) در خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و ارتفاعات شمال کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.یکشنبه (۳۰ بهمن ماه) و دوشنبه (اول اسفندماه) در غالب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت.

در روز سه شنبه(دوم اسفندماه) در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف و باران انتظار می‌رود،امروز در مناطقی از جنوب غرب کشور کاهش کیفیت هوا به علت پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.طی سه روز آینده در شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور (به‌ویژه نوار شمالی) افزایش محسوس دما رخ می‌دهد،همچنین امروز و فردا احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی وجود دارد. سه شنبه در شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

طی سه روز آینده خلیج فارس و از اواخر وقت امروز تا دوشنبه، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.امروز (َشنبه) حداقل و حداکثر دمای تهران ۹ تا منفی یک درجه سانتیگراد، فردا (یکشنبه) بین ۱۱ تا صفر درجه سانتیگراد و پس‌فردا (دوشنبه) بین ۱۲ تا دو درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.همچنین آسمان تهران طی امروز، «صاف همراه با غبار محلی»، فردا، «صاف و غبار صبحگاهی در بعدازظهر وزش بازش شدید» و پس فردا، «صاف در صبح وزش باد، به تدریج غبار محلی» خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار