سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش کشور تاکید کرد:

اتاق بهداشت مدارس یک محیط امن برای دانش‌آموزان

مشهد (پانا) - سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت همه دانش‌آموزان در مدارس قطعا به یک محیط ایمن نیاز دارند که اگر خدایی نکرده اتفاقی افتاد در محیط امن که اتاق بهداشت نام دارد توسط مراقبین سلامت خدمات ببیند.

کد مطلب: ۱۳۴۸۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اتاق بهداشت مدارس یک محیط امن برای دانش‌آموزان

اعظم گودرزی، سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: در مدارسی که مراقب سلامت ندارند رابطین سلامت ارائه خدمات و آموزش های سلامت محور را در جایگاهی که در شأن دانش آموزان باشد ارائه دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تا سلامتی نباشد دانش آموزان نمی توانند آموزش ها را دریافت کنند و مطالب درسی را یاد بگیرند، مراقبین سلامت بعنوان بازوان توانمند در آموزش و پرورش هستند که شرایط را برای آموزش ها به شکل حضوری مهیا می کنند.

گودرزی ادامه داد: همانطور که کرونا این را ثابت کرد که اگر سلامت نباشد دانش آموزان نمی توانند آموزش ها را دریافت کنند مراقبین سلامت در واقع سربازان گمنام حوزه سلامت هستند که با برنامه ها و فعالیت هایی که دارند سعی می کنند سلامت دانش آموزان را حفظ کنند.

وی در پاسخ به سوال پانا در مورد اولویت دولت در حوزه سلامت برای بهداشت مدارس گفت: با استناد به ساحت زیستی،بدنی سند تحول بنیادین و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست های ابلاغی دولت، ما هدفمان این است که با جذب نیرو، رشته بهداشت مدارس را در سال تحصیلی جدید ایجاد کنیم.

گودرزی در ادامه گفت: دانش آموزانی که در پایه دوازدهم هستند وقتی که کنکور می دهند می توانند بهداشت مدارس را در این رشته انتخاب کنند. ما با جذب نیروی بیشتر و با توجه به مشکلاتی که پیش رو داریم مثل ویروس کرونا، این سیاست را داریم‌ که بتوانیم با نیروی بیشتر جهت ارتقای سلامت دانش آموزان گام برداریم.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش کشور در پایان گفت: امیدواریم که افتتاح اتاق بهداشت در مدرسه شهدای پشم بافی توس ناحیه ۷مشهد سبب خیری شود برای آموزش های سلامت محور و ارتقای سلامت دانش آموزان عزیزمان که در این مدرسه آموزش می بینند.

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار