امام جمعه شهرستان پردیس:

تزکیه، تنها راه خوشبختی حقیقی بشر است

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس، یکی از مهمترین اهداف بعثت پیامبر(ص) را تزکیه امت، خواند و گفت تزکیه یک جنبه مهم انفسی و درونی نیز دارد که ناظر به آن است و شاهراه خوشبختی حقیقی بشر است.

کد مطلب: ۱۳۴۸۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تزکیه، تنها راه خوشبختی حقیقی بشر است

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، ضمن تبریک مبعث پیامبر (ص)، با بیان این مطلب که 22 بهمن محاسبات دشمن را به هم ریخت تصریح کرد: حضور باشکوه مردم، سرمایه اجتماعی ایران و نظام است؛ پشت دوستان انقلاب در جهان را گرم کرد و هم دشمنان را مبهوت و متحیر ساخت.

وی ادامه داد: این حضور، نماد لطف الهی و عنایات مهدوی و تأثیر خون پاک شهیدان خصوصاً شهدای مظلوم امنیت مانند شهیدان آرمان، روح الله، دانیال و شهیدان غریب شاهچراغ و ایذه بود. البته این حضور باشکوه که کمر دشمن را شکست، ثمره حکمت و کیاست و تدبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز بود.

امام جمعه شهرستان پردیس تصریح کرد: راهپیمائی 22 بهمن نشان داد که مردم علی‌رغم اعتراض و نقدهایی که دارند، اما از اصل نظام و ولایت با هوشمندی و بصیرت دفاع می‌کنند و حضور دهه‌ی هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها نشان‌دهنده شکست دشمن در اغتشاشات بود. در این راهپیمایی فاصله میان "میدان" و "فضای مجازی" به روشنی نشان داده شد که تبلیغات دشمن تماماً دروغ است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: این راهپیمایی، روایت مردم را که بهترین و رساترین و صادقانه‌ترین روایت از انقلاب هست را به نمایش گذاشت و تمام سکوت ناجوانمردانه و خفقان نرم و دیکتاتوری رسانه‌ای دشمن و پیاده نظام رسانه‌ای آنان را در هم شکست.

وی با اشاره به اینکه مسئولان به آرمان‌های انقلاب پایبندی بیشتری داشته باشند، گفت: پایبندی به آرمان‌های انقلاب به این معنی است که مسئولان باید در همه امور شفافیت بیشتری داشته باشند و برای پیشرفت کشور تصمیم‌های درستی بگیرند و از نخبگان برای اداره کشور استفاده کنند و به سازندگان متخصص و متعهد اعتماد کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: لازم است تا واردات کالاهای غیرضروری و دارای مشابه داخلی حذف شود؛ و مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با کار جهادی و همت مضاعف برطرف شود. همچنین مسئولان باید به مسائل فرهنگی بیشتر اهمیت دهند؛ و حرمت مردم را در همه زمینه‌ها بیشتر حفظ کنند و طعم شیرین رشد و پیشرفت و ارزانی را با عمل‌کردن به وعده‌ها و کاهش تورم، گرانی و بیکاری به مردم عزیزمان بچشانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در رابطه با سفر رئیس جمهور به چین و افزایش سقف همکاری های اقتصادی و تضعیف آمریکا در منطقه تصریح کرد: در سفر آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه به پکن چند موضوع مهم در دستور کار قرار گرفت از جمله می‌توان به همکاری‌های تهران و پکن در حوزه‌های اقتصادی اشاره کرد، که اگر این سند توافق همکاری‌های راهبردی ایران و چین ، عملیاتی شود، به طور طبیعی سقف همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های صنعتی، انرژی و تبادل کالا افزایش خواهد یافت، به‌ویژه این‌که چین آمادگی دارد به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار در حوزه‌های نفت و گاز، احداث خطوط ریلی سریع‌السیر و توسعه بنادر دریایی ایران سرمایه‌گذاری کند.

وی در رابطه با موضوع دیگر مورد بحث رؤسای جمهور ایران و چین نیز گفت: موضوع دیگر مورد بحث رؤسای جمهور ایران و چین تهدیدات خارجی علیه دو کشور است. پکن از دخالت آشکار آمریکا و ناتو در امور داخلی تایوان نگران است، در حالی که ایران نگرانی‌های مشابهی در زمینه دخالت‌های آمریکا در منطقه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: سفر اخیر شی جین پینگ به عربستان و موضع‌گیری شتاب‌زده وی در زمینه جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی که خط قرمز ایران در هرگونه تعاملات بین‌المللی تلقی می‌شود، با فضاسازی رسانه‌های غربی همراه شد و این نگرانی وجود داشت مناسبات چین و ایران را تحت تأثیر قرار دهد. این سفر که با فاصله کم از آن موضع‌گیری نادرست انجام شد به‌نوعی جبران آن اشتباه هم به‌شمار می‌آید

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر در زلزله ترکیه و سوریه اظهار کرد: در زلزله ترکیه و سوریه رفتارهای دوگانه مدعیان حقوق بشر را شاهد بودیم. 65 کشور دنیا به ترکیه کمک می‌کنند ولی تعداد اندکی هواپیما حامل کمک‌های بشر دوستانه از حدود 13 کشور من‌جمله ایران به سوریه اعزام شدند و آمریکا نه تنها به زلزله زدگلان سوریه کمک نمی‌کند بلکه جلوی کمک به آنها را به بهانه تحریم گرفته است و این فاجعه مضاعفی برای مردم ستم‌دیده سوریه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: رسانه‌های غربی هم رویکردی متناقض نسبت به این دو زلزله داشتند. این فاجعه، ظلم و بی‌عدالتی، فقط در حوزه امدادرسانی رخ نداد بلکه در حوزه اطلاع‌رسانی هم این ظلم کاملاً ملموس است. آمریکا و غرب بار دیگر، خوی حیوانی خود را با این تبعیض و بی‌عدالتی و ضد حقوق بشری به نمایش گذاشتند. کشور سوریه که تا حال زیر حملات شورشیان وحشی پرورش‌یافته غربی‌ها و آمریکا بود و کمبودها و محرومیت‌های فراوانی دارد و زیرساخت‌های خود را از دست داده است، آنوقت به بهانه تحریم مانع کمک‌های بشردوستانه می‌شوند. اما کشور عزیز و باغیرت سوریه از این مشکلات سرافراز بیرون خواهد آمد و آه مردم ستم‌دیده و مظلوم سوریه شما را به ذلت خواهد کشاند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار