رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

پاسخگویی به انتظارات عصر حاضر، نیاز به برنامه‌ریزی و تدبیر رسانه‌ای دارد

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد با توجه به جایگاهی که رسانه در عصر جدید دارد، نیاز به برنامه‌ریزی و تدبیر رسانه‌ای است تا ضمن پاسخگویی بتوان خاستگاه انتظارات را به اهرم‌های فشار مثبت و پیشران موثر در مسیر برنامه‌های تحولی سازمان تبدیل کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پاسخگویی به انتظارات عصر حاضر، نیاز به برنامه‌ریزی و تدبیر رسانه‌ای دارد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در نشست شورای سیاستگذاری رسانه‌ای سازمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی (معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی) بود، مصطفی بابایی سارویی (رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش)، محسن حبیبی (مشاور عالی معاون صدای رسانه ملی)، پورغلامی (مدیرعامل موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی)، محمد صادقی باطنی (مدیر شبکه تلویزیونی امید)، محمد لسانی (پژوهشگر فضای مجازی)، مسعود بصیری (مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان)، نصراللهی (استاد تمام علوم ارتباطات و رسانه)، حسن شریفی (مسئول میز آموزش و پرورش اندیشکده تعلیم و تربیت (مرکز مطالعات ژرفا))، هادی قاسمی (مدیرعامل خبرگزاری دانشجو)، ساعد رمضانعلی (مدیر امور بین‌الملل حوزه هنری کودک و نوجوان) و جمعی از مدیران کل سازمان به عنوان اعضای این شورا دعوت شده بودند.

حجت‌الاسلام‌ علی لطیفی با تأکید بر اهمیت تمهیدات رسانه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه، برخی از فعالیت‌ها، ماموریت‌ها و رویکردهای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را تشریح کرد.

وی، انتظارات از سازمان پژوهش را در 3 حیطه حاکمیتی، عمومی و نخبگانی تقسیم کرده و یادآور شد: با توجه به مسئولیت‌های این سازمان نباید با نگاه روابط عمومی به حوزه ارتباطات و رسانه و تعامل با آن بنگریم بلکه باید با رویکردی فعالانه، توجه به شایستگی‌های مشترک و در نظر گرفتن هویت، تفکر، توانایی برقراری ارتباط مستمر و موثر، توانایی مدیریت خود و غیره به مواجهه با این فضا بپردازیم و لذا در مسیر ایجاد مرکز ارتباطات و مدیریت رسانه در سازمان هستیم.

وی همچنین برخی از چالش‌های پیش روی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و راهکارهای مواجهه با آن را تشریح کرد که ترویج گفتمان رفع تناقضات مطالبات کنکوری و مهارت‌آموزی والدین، یکی از این موارد بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد: با توجه به جایگاهی که رسانه در عصر جدید دارد، نیازمند برنامه‌ریزی و تدبیر رسانه‌ای هستیم تا ضمن پاسخگویی بتوانیم این خاستگاه انتظارات را به اهرم‌های فشار مثبت و پیشران موثر در مسیر برنامه‌های تحولی سازمان پژوهش تبدیل کنیم.

در ادامه، بابایی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش ضمن تأکید بر همگرایی مطلوب سازمان پژوهش و این وزارتخانه یادآور شد: ظرفیت مرکز رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش آماده هم‌افزایی در مسیر پاسخگویی است البته لازمه آن داشتن پیوست رسانه‌ای مربوط به هر بخش می‌باشد.

پورغلامی مدیرعامل موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی، 4 حوزه دانش‌آموز، محتوای درسی، معلم و ابزار آموزشی را نیازمند تحول دانسته و بر بهره‌گیری از استارت‌آپ‌ها تاکید کرد.

باطنی ضرورت توجه به معلم پژوهش‌گرا، منابع پژوهشی، محصولات آموزشی، مدل آموزشی، محیط آموزشی و تربیتی و رویدادمحور بودن را ارکان لازم جهت تحول در آموزش و پرورش برشمرد و بر توجه به رویکرد پرورشی در عرصه آموزش تاکید کرد.

بهره‌گیری از ظرفیت تجارب نفرات حاضر در این شورا، قواعد و ضوابط زیست جدید، ضرورت توجه به 3 رکن مربی، والدین و فراگیران، نگاه ترارسانه‌ای؛ زیست دیجیتالی و رسانه‌ای در دنیای موازی، پیوند رسانه خانواده و مربیان، تأکید بر هم‌افزایی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای از جمله موارد دیگری بود که در این نشست مطرح شد.

دیگر نفرات حاضر در جلسه نیز نظرات خود را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار