رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفتوگو با پانا عنوان کرد؛
بازگشت سهم دوچرخه به بودجه 1402 شهر تهران
تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران گفت در بودجه 1402 توسعه دوچرخه سواری پیشبینی شده اما رویکرد این دوره، با دوره گذشته متفاوت است.
سید جعفر تشکری هاشمی در گفتوگو با پانا با اشاره به اینکه در جریان بررسی بودجه 1402 شهرداری تهران ردیفی برای حمل و نقل پاک در نظر گرفته شده است، گفت: «اعتبارات پیشبینی شده برای حمل و نقل پاک شامل دوچرخه، موتورسیکلت برقی و اسکوتر برقی و هر فعالیتی که در جهت حملونقل پاک باشد از این ردیف استفاده خواهد کرد.»
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران ادامه داد: «دوچرخه از سیاستهای شورای شهر تهران حذف نشده است و همچنان به عنوان یک مد حملونقلی مد نظرمان است و بر روی ترویج آن سرمایهگذاری خواهیم کرد اما نه به شیوهای که در دوره گذشته مدیریت شهری کار شد که همه معابر به مسیر دوچرخه مجهز شود بلکه معابری که ظرفیت دارد و محیطهایی که برای شهروندان جذابیت دارد برای این کار اختصاص خواهد یافت.»
بیشترین رشد اعتبارات در لایحه بودجه سال 1402 شهرداری تهران در حوزه ماموریت حمل و نقل و ترافیک مربوط به اعتبارات احداث، توسعه و بهسازی معابر، تقاطعهای غیر همسطح، تونل و پل است و تدوینکنندگان بودجه با پیشبینی 4 هزار و 891 میلیارد تومان که نسبت به بودجه سال قبل 75 درصد رشد داشته است. اعتبار مربوط به عابران پیاده در سطح شهر یعنی سرجمع اعتبارات احداث و مناسب سازی معابر پیاده و احداث و بهسازی پل عابر پیاده در سال 1402 با کاهش 36 درصدی به رقم 282 میلیارد تومان رسیده است. بر خلاف بودجه سال 1401 که رقم 30 میلیارد تومانی که برای احداث و تجهیز مسیرها و سامانههای دوچرخه پیشبینی و تصویب شده بود در لایحه بودجه سال 1402 به صفر رسیده بود که به گفته مسئولان ترافیکی این ردیف با عنوان حملونقل پاک بازگشته است.
ارسال دیدگاه