رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفتوگو با پانا عنوان کرد؛
بازگشت سهم دوچرخه به بودجه ۱۴۰۲ شهر تهران
تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران گفت در بودجه ۱۴۰۲ توسعه دوچرخه سواری پیشبینی شده اما رویکرد این دوره، با دوره گذشته متفاوت است.
سید جعفر تشکری هاشمی در گفتوگو با پانا با اشاره به اینکه در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران ردیفی برای حمل و نقل پاک در نظر گرفته شده است، گفت: «اعتبارات پیشبینی شده برای حمل و نقل پاک شامل دوچرخه، موتورسیکلت برقی و اسکوتر برقی و هر فعالیتی که در جهت حملونقل پاک باشد از این ردیف استفاده خواهد کرد.»
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران ادامه داد: «دوچرخه از سیاستهای شورای شهر تهران حذف نشده است و همچنان به عنوان یک مد حملونقلی مد نظرمان است و بر روی ترویج آن سرمایهگذاری خواهیم کرد اما نه به شیوهای که در دوره گذشته مدیریت شهری کار شد که همه معابر به مسیر دوچرخه مجهز شود بلکه معابری که ظرفیت دارد و محیطهایی که برای شهروندان جذابیت دارد برای این کار اختصاص خواهد یافت.»
بیشترین رشد اعتبارات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران در حوزه ماموریت حمل و نقل و ترافیک مربوط به اعتبارات احداث، توسعه و بهسازی معابر، تقاطعهای غیر همسطح، تونل و پل است و تدوینکنندگان بودجه با پیشبینی ۴ هزار و ۸۹۱ میلیارد تومان که نسبت به بودجه سال قبل ۷۵ درصد رشد داشته است. اعتبار مربوط به عابران پیاده در سطح شهر یعنی سرجمع اعتبارات احداث و مناسب سازی معابر پیاده و احداث و بهسازی پل عابر پیاده در سال ۱۴۰۲ با کاهش ۳۶ درصدی به رقم ۲۸۲ میلیارد تومان رسیده است. بر خلاف بودجه سال ۱۴۰۱ که رقم ۳۰ میلیارد تومانی که برای احداث و تجهیز مسیرها و سامانههای دوچرخه پیشبینی و تصویب شده بود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به صفر رسیده بود که به گفته مسئولان ترافیکی این ردیف با عنوان حملونقل پاک بازگشته است.
ارسال دیدگاه