حضور دانش‌آموزان خراسان جنوبی در اولین نمایشگاه دستاوردهای سمپاد

حضور وزیرآموزش و پرورش در غرفه خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پررورش خراسان جنوبی از حضور دانش‌آموزان خراسان جنوبی در اولین نمایشـگاه دسـتاوردها و طرح‌های پژوهشی برتر دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم سمپاد کشور در ۳۱ رشته به میزبان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان خراسان جنوبی در اولین نمایشگاه دستاوردهای  سمپاد

سید علیرضا موسوی نژاد با بیان این خبر اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور توســعه، تعمیق و ترویج فرهنگ پژوهش، مطالعه و نوآوری، شــناســایی و معرفی اســتعدادهای دانش‌آموزان مدارس ســمپاد در زمینه های مختلف علمی و فناوری بر پا شده است.

وی، با اشاره به فعالیت ۲روزه این نمایشگاه در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه جاری در محل سالن حجاب کانون پرورشی و فکری کودکان تهران، بیان کرد: طرح های ارسالی به این نمایشگاه منتخبی از طرح های برگزیده مدارس استعدادهای درخشان،طی ٣ سال تحصیلی اخیر در جشنوارها و کارسوق ها بوده که بر اساس سهمیه اعلام شده به تهران ارسال شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که این استان با سه طرح در این نمایشگاه شرکت کرده است، عنوان کرد: رشته های،برق والکترونیک، کشاورزی و منابع طبیعی، کامپیوتر، فیزیک، نجوم، مکاترونیک، شیمی، مکانیک، علوم اجتماعی و روان شناسی،عمران و معماری ،ریاضی، علوم زیستی وپزشکی، هنر، علوم دینی وقرآن پژوهی، سلول های بنیادی، فناوری نانو، زبان و ادبیات فارسی، علوم شناختی، زبان انگلیسی، فناوری هسته ای ونظامی، هوش مصنوعی، علوم انسانی و فلسفه و کسب و کار در این نمایشگاه پذیرش شده اند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، خاطر نشان کرد: در سال های آینده نمایشگاه آثار دانش آموزان با ظرفیت های بالاتری به صورت متمرکز و کشوری برپا خواهد شد.

شایان ذکر است وزیر آموزش و پرورش در معیت معاونین خود در بازدید از نمایشگاه، سری به غرفه خراسان جنوبی زد و ضمن مشاهده حرفه های استان، لحظاتی پای صحبت و توضیحات دانش آموزان پژوهشگر ونخبه استان نشست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار