معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:
اجرای طرح زبانآموزی بستههای فارسی پایه اول در۳۲ منطقه و ۲۴۰ کلاس روستایی اصفهان
اصفهان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد بسته های زبانآموزی فارسی پایه اول ابتدایی، یکی از استانداردترین ابزارهای آموزشی است که در اختیار معلمان پایه اول قرار گرفته است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، وجیهه فاضل معاون آموزش ابتدایی این اداره کل در خصوص اجرای طرح زبان آموزی بسته های فارسی پایه اول دبستان اظهار کرد: این طرح از سوی وزارت آموزش و پرورش و با انتخاب مدارس روستایی در پایه اول، ازهفته اول آبان ماه در ۲۴۰ کلاس درس و ۴۶۰۰ دانش آموز روستایی آغاز و تا پایان بهمن ماه به صورت هفتگی درقالب ارسال بسته های آموزشی در حال اجرا است.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۳ بسته از پک های خودآموز در اختیار معلمان مجری طرح در سطح استان قرار گرفته است؛ بسته ها به محض ارسال از سوی وزارت آموزش و پرورش توسط اداره آموزش دوره اول ابتدایی تحویل و با توجه به سهمیه ی مناطق بسته بندی و توزیع می شود تا در اولین فرصت بر روی میز معلم قرار گیرد.
فاضل عنوان کرد: برنامه زبان آموزی، تلفیقی از دو رویکرد آوایی و کل نگر است و هدف آن تقویت چهار مهارت زبانی است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: با اجرای این طرح، یکی از استانداردترین ابزارهای آموزشی در اختیار معلمان قرار گرفته که می توانند با استفاده از آن مهارت های زبانی دانش آموزان را تقویت نمایند.
وی بیان کرد: جهت تعامل و هم اندیشی معلمان مجری طرح در پیام رسان ایتا و رابطین و کارشناسان مجری طرح در پیام رسان شاد، گروه هایی ایجاد شده تا همکاران بتوانند تجارب آموزشی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
فاضل اضافه کرد: در راستای نظارت بر حسن اجرای طرح بسته های زبان آموزی پایه اول ،چک لیست انتظارات دانش آموزان و همچنین فرم بازدید از کلاس توسط رابط استانی طراحی و مورد تأیید سازمان قرار گرفت تا در اختیار سایر استان ها قرار گیرد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان متذکر شد: تاکنون ۳۳۲ بازدید توسط معاونین،کارشناسان، رابطین و راهبران از کلاس های مجری طرح انجام شده است.
وی با اشاره به بازخورد معلمان از اجرای این طرح طرح اذعان کرد: با اجرای طرح، مشارکت دانش آموزان در انجام فعالیت های گروهی بیشتر شده و دانش آموزانی که قبلا خجالتی، دچار استرس و یا تکرار پایه بوده اند و در فعالیت ها مشارکت نداشتند، به توانایی اثبات خود به دیگران رسیده و جذابیت و لذت بخش بودن فعالیت های بسته های خودآموز باعث شده یادگیری دانش آموزان افزایش و با گسترش دامنه ی لغات، تأثیر مثبتی در روانخوانی دانش آموزان مشاهده کنیم.
ارسال دیدگاه