معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان به بیش از ۹۵ درصد در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان به بیش از ۹۵ درصد در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان به بیش از ۹۵ درصد در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در شهرستان ملارد گفت: دهه فجر، فرصت مناسبی است تا بخشی از افتخاراتی که در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی با مشارکت همه مردم اتفاق افتاده، مطرح شود و این موضوع در راستای مسئله جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید می‌فرمایند.

کاظمی خاطرنشان کرد: یکی از آرمان‌های امام خمینی(ره) عدالت اجتماعی بود و مهمترین وجه آن عدالت آموزشی و تربیتی است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش افزود: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از ۴۵ درصد بود، امروز به برکت انقلاب اسلامی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان به بیش از ۹۵ درصد در سال جاری افزایش و پوشش تحصیلی در دوره متوسطه از ۲۶ درصد به حدود ۸۸ درصد افزایش یافته است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دختر پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها در دوره متوسطه در مجموع یک میلیون نفر بود که هم‌اکنون این میزان به بیش از 3 میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره متوسطه شامل دبیرستان‌های دوره‌های اول و دوم و هنرستان‌ها رسیده است.

شایان ذکر است در این آئین، کلنگ‌زنی احداث مدرسه خیّرسازی ۱۲ کلاسه راز در محله حصارطهماسب، خشت‌گذاری آموزشگاه ۸ کلاسه زنده یاد ولی محمدی و کلنگ‌زنی احداث مدرسه خیّرسازی ۸ کلاسه در شهر صفادشت، خشت‌گذاری آموزشگاه ۹ کلاسه زنده یاد قلی بیات، افتتاح مجتمع آموزشی و فرهنگی ۱۲ کلاسه دخترانه طینا و بهره‌برداری از آموزشگاه ۹ کلاسه هوشمند دخترانه در روستای مهردشت، کلنگ‌زنی احداث مدرسه خیّرسازی ۱۲ کلاسه شقایق زرگر و کلنگ‌زنی احداث مدرسه خیّرساز ۸ کلاسه در محله عبادیه شهرستان ملارد انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار