عرضه فیلم «امپراطوری روشنایی» در فیلم‌نت

تهران (پانا) - «امپراطوری روشنایی» (سم مندس) در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
عرضه فیلم «امپراطوری روشنایی» در فیلم‌نت

اگر قرار باشد فهرستی از فیلمسازان مهم دو دهه اخیر سینمای آمریکا تهیه کنیم، قطعا سم مندس یکی از گزینه‌های جدی حضور در این فهرست خواهد بود. مندس با اولین فیلم بلند سینمایی‌اش، «زیبایی آمریکایی» (1999) جایزه اسکار را در حالی دریافت کرد که تنها 34 سال داشت. مندس پس از «زیبایی آمریکایی» هم روند موفق کاری‌اش را ادامه داد. کارنامه او پر است از فیلم‌های مهمی چون «جاده‌ای به‌سوی پردیشن»، «جاده روولوشنری»، «اسکای‌فال»، «اسپکتر» و «1917».

تازه‌ترین فیلم سم مندس به‌تازگی در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده است. این فیلم «امپراطوری روشنایی» نام دارد و محصول 2022 است. در «امپراطوری روشنایی» الیویا کلمن، مایکل وارد، کالین فیرت، توبی جونز و تام بروک ایفای نقش کرده‌اند. جدیدترین ساخته مندس داستان مدیر یک سینمای ساحلی را در دهه 1980 روایت می‌کند که با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می‌کند. او با یک کارمند جدید در ساحل جنوبی انگلستان رابطه برقرار می‌کند و اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد. «امپراطوری روشنایی» را فیلمی در مورد قدرت شفابخش موسیقی، سینما و ارتباطات انسانی دانسته‌اند.

«امپراطوری روشنایی» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شده است. سه نامزدی در جوایز بفتا (بهترین فیلم بریتانیایی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمبرداری) و نامزدی جایزه گلدن‌گلوب در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم‌های درام از دیگر موفقیت‌های «امپراطوری روشنایی» محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار