استاندار خوزستان؛

استفاده از تولیدات استان خوزستان موجب تقویت صنعت استان می شود

خبرگزاری پانا: استاندار خوزستان گفت: استفاده از تولیدات استان خوزستان موجب تقویت صنعت استان می شود.

کد مطلب: ۱۳۴۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ،استاندار بیان داشت: در صورتی که مردم،دستگاه ها،واحدهای صنعتی از تولیدات داخل استان استفاده کنند این امر موجب رونق صنعت استان خواهد شد .

سید جعفر حجازی در نشست با سرمایه گذاران بخش خصوصی صنعت،معدن و تجارت استان خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد گفت: با توجه به تغییرات شرایط اقتصادی کشور در حوزه بانکی و صحبت های رئیس جمهور در سازمان ملل و همچنین مذاکراتی که در خلال این سفر انجام شد امیداریم این مذاکرات بتواند گام های بلندی را در استای افزایش سرمایه کذاری در بخش خصوصی بردارد .

وی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی می توان به رونق این بخش امیدوار بود و بر اساس اصل 44 قانون اساسی آینده کشور و استان خوزستان بر اساس استفاده از بخش خصوصی برنامه ریزی شده است .

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان استانی دولتی محور است افزود: با توجه به اینکه در استان خوزستان صنایع کلان وابسته به دولت هستند تغییر جهت کاری از بخش دولتی به خصوصی نسبت به استان های دیگر مشکل تر خواهد بود .

حجازی گفت: تمام تلاش ما در استان این است که زمینه ها و بستر های لازم برای ورود به بخش خصوصی را فراهم کنیم .

وی بیان داشت: برای رسیدگی به مشکلات خصوصی باید خانه صنعت و معدن استان خوزستان با همکاری معاونت برنامه ریزی باید در نشستی مشکلات صنایع را بررسی کنند تا در جلسه ای تخصصی با حضور دستگاه های متولی امر به این مشکلات رسیدگی شود .

استاندار خوزستان بیان داشت: در بخش فعالیت های ستاد صیانت نیز اعتباراتی که به استان خوزستان اختصاص یافت به طور کامل به واحدهای صنعتی استان اختصاص داده شد در حالی که تمامی استان ها به دلیل ایرادی که مجلس به این اعتبارات اختصاص داده گرفت ،مجبور شدند اعتبارات ستاد صیانت را به خزانه برگشت بدهند .

حجازی با اشاره به اینکه بانک ها به وجود انباشت منابع مالی در بانک ها اذعان دارند ،گفت: این در حالی است که بانک های تجاری استان می توانند تا 83 درصد از منابع خود را در مصارف صرف کنند .

وی بیان داشت: برخی از تولید کنندگان در استان هستن که می توانند کالاهای خود را بدون واسطه وارد بازار کنند و با این روش قیمت واسطه را کاهش دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار