معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

معلم پژوهنده اساس پرورش دانش‌آموزانی پژوهشگر و کنجکاو است

مشهد(پانا)- معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین تجلیل از معلمان پژوهشگر و فناور برتر استان گفت معلم پژوهنده اساس پرورش دانش‌آموزانی پژوهشگر، کنجکاو و مدرسه‌ای پژوهش محور است.

کد مطلب: ۱۳۴۶۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
معلم پژوهنده اساس پرورش دانش‌آموزانی پژوهشگر و کنجکاو است

سید ابوالفضل حسینی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین تجلیل از معلمان پژوهشگر و فناور برتر استان گفت:« ما در حوزه پژوهش در سند تحول بنیادین، سه محور اصلی داریم. معلم پژوهنده و پژوهشگر، یکی از محورهای مهم و اساسی این حوزه است که می‌تواند اساس تحول، تغییر و پرورش دانش آموزانی باشد که پژوهشگر و کنجکاو هستند. هر میزان که معلم توانمندتر، مسلط به علم روز و پژوهشگر باشد، نتیجه آن مدرسه‌ای پژوهش محور و دانش آموز پژوهنده خواهد بود.»

حسینی با اشاره به مقام معظم رهبری بیان کرد: «اگر بخواهیم توسعه‌ای در کشور رخ بدهد، باید آموزش و پرورش را دریابیم. جریان تعلیم و تربیت، ماهیت پژوهشی دارد. یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم، توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس است. زمانی که دانش آموز پژوهشگر داشته باشیم، در آینده این دانش آموز، در دانشگاه و کسب و کار موفق خواهد بود و در نتیجه این دو فرایند، شاهد کشوری هستیم که هرروز تحول، توسعه و تغییر در آن به وجود می‌آید.»

وی افزود: «در حوزه پژوهش با حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، موفق به رقم زدن کاری شدیم که موجب شد امسال آموزش و پرورش حضوری بی سابقه در نمایشگاه داشته باشد؛ این موفقیت حاصل همدلی، هم‌افزایی و همفکری بود که نتیجه خوبی به دنبال داشت‌.»

وی اشاره کرد: «معیار ما در حوزه پژوهش، مدارس هستند. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم نظام جامع مدیریت برنامه ریزی برای استان تشکیل دهیم.»

حسینی در پایان گفت: «ان‌شاءالله بتوانیم حوزه پژوهش و پژوهشسراها را محکم کنیم و برای دانش آموزان و همکاران قدم‌های خوبی در سطح استان برداریم.»

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار