بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و خیزش گردوخاک در چهار استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۲ بهمن) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و مناطقی از غرب کشور بارش آغاز خواهد شد.

فردا یک‌شنبه (۲۳ بهمن) گستره و شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور و شمال استان‌های بوشهر و فارس بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق، در نواحی مرتفع و سردسیر پیش‌بینی می‌شود. در این روز بیشینه بارش در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، شمال غرب فارس، غرب و جنوب اصفهان، شرق لرستان و جنوب همدان خواهد بود.

روز دوشنبه (۲۴ بهمن) بارش در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، غرب و جنوب اصفهان، شمال و غرب فارس و شمال و نوار شرقی خوزستان ادامه خواهد داشت و در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

سه‌شنبه (۲۵ بهمن) سامانه بارشی در نواحی غرب، مرکز، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت و در شمال شرق بارش پراکنده انتظار می‌رود.

روز چهارشنبه (۲۶ بهمن) ضمن تشدید بارش در دامنه‌های زاگرس و شمال شرق، در دامنه‌های البرز و غرب کشور نیز بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد.

از یکشنبه تا سه‌شنبه در جنوب و شرق اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، شمال غرب کرمان وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک کاهش دید افقی رخ خواهد داد.

آسمان تهران فردا (۲۳ بهمن) ابری همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش برف و باران با وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۲۴ بهمن) نیمه ابری در صبح، بارش پراکنده از بعدازظهر، کاهش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ بهمن) بندرعباس و بوشهر با دمای ۲۵ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان و همدان با دمای ۱۰- و ۱۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار