امام جمعه شهرستان قدس:

دروغ عامل اصلی استرس و فاصله گرفتن از معنویت الهی است

شهر قدس ( پانا) - امام جمعه شهرستان قدس در سخنرانی نماز جمعه امروز در مصلی بزرگ نماز جمعه در جمع نمازگزاران به آثار مخرب دروغ از لحاظ روانشناسی پرداخت و گفت دروغ عامل استرس و فاصله گرفتن از معنویت الهی است.

کد مطلب: ۱۳۴۶۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دروغ عامل اصلی استرس و فاصله گرفتن از معنویت الهی است

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در سخنرانی نماز جمعه امروز در مصلی بزرگ نماز جمعه درجمع نمازگزاران گفت: دروغ عامل استرس و فاصله گرفتن از معنویت الهی است و از اصول حاکم بر استحکام خانواده خوشرویی وخوش اخلاقی در محیط خانواده وتواضع با یکدیگراست .یکی از جلوه‌های محبت که از اصول زندگی سالم است صداقت و راستگویی است صداقت و راستگویی باعث ایجادمحبت و هم نشانه دوست داشتن در خانه و خانواده است .

حجت الاسلام والمسلمین جوکار افزود: به فرموده مولا علی(ع ) : انسان با صداقت سه چیز را بدست می آورد یک اعتماد و اعتبار، دوم محبت می آورد و مردم انسان راستگو را دوست دارند، سوم ابهت و هیبت می آورد و کسی که راست می‌گوید دارای ابهت و عظمت است .

امام جمعه شهرستان قدس تصریح کرد: گمشده دنیای امروز همین مسئله صداقت است و یکی از گرفتاریهای اجتماعی و اختلافهایی که در خانواده‌ها به وجود می‌آید همین مسئله بی صداقتی و دروغ گویی است. در محیط کار و بازار اگر دروغ و قسم خوردن نباشد برکت پیدا میکند و علت رفتن برکت رفتن صداقت است .

او افزود: ‌امروز مردم نباید از هیچ مسئول و هیچ کارمندی دروغ بشنوند چون انقلاب اسلامی ما برپایه صداقت بنا شده است. امام هرگز به مردم دروغ نگفت و معتقد بود که نجات و پیشرفت و تعالی در صداقت است .

جوکار همچنین افزود: دانش آموز در مدرسه نباید دروغ بشنود همانطور که در محیط خانواده نباید دروغ بشنود . باید صداقت را ترویج بکنیم و جلوی دروغ را گرفته تا شاهد ترویج محبت و رشد جامعه باشیم .

امام جمعه شهرستان قدس گفت: هر کسی باید از خودش شروع کند و مراقب باشد چه در خانواده و چه در جامعه دروغ نگوید و بعد مراقب اطرافیان باشد تا از آثار مخرب دروغ مصون باشیم .

خبرنگار دانش‌آموز: طاها علی محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار