تشخیص سرطان سینه در مرحله صفر با روش ماموگرافی

تهران(پانا) - معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان و معتمد جهاد دانشگاهی گفت به خانم‌ها توصیه می‌‌شود که از سن چهل سالگی حتماً ماموگرافی انجام دهند چون سرطان سینه را در مرحله صفر که بیمار هیچ علائمی ندارد، تشخیص می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تشخیص سرطان سینه در مرحله صفر با روش ماموگرافی

آسیه الفت بخش معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان و معتمد جهاد دانشگاهی در گفت و گو با یک برنامه رادیویی با اشاره به اهمیت پیشگیری و تشخیص به موقع سرطان گفت: برخی عوامل در بروز سرطان قابل تغییر نیستند مثلاً اگر خانمی زمینه فامیلی و ژن مثبت ابتلا به سرطان و یا سابقه تابش اشعه به قفسه سینه را داشته باشد در معرض سرطان سینه قرار دارد.

وی افزود: برخی عوامل هورمونی مانند مصرف قرص‌های هورمونی در سنین یائسگی قابل تغییر هستند که اگر رعایت شوند تا حدودی از بروز سرطان سینه در زنان جلوگیری خواهد شد.

معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان با بیان اینکه تغذیه در زنان به ویژه بعد از سنین یائسگی به شدت در پیشگیری از سرطان اهمیت دارد گفت: عامل دومی که از بروز سرطان در زنان جلوگیری می‌کند فعالیت فیزیکی است.

الفت بخش با بیان اینکه برای برخی سرطان‌ها مانند سرطان سینه روش غربالگری وجود دارد گفت: ما به خانم‌ها توصیه می‌کنیم با علائم این سرطان آشنا شوند. از سن ۳۰ سالگی به بعد به پزشک مراجعه کنند و از سن چهل سالگی هم حتماً ماموگرافی انجام دهند چون ماموگرافی می‌تواند سرطان سینه را در مرحله صفر که بیمار هیچ علائمی ندارد، تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه کشور ما در زمینه درمان سرطان سینه از کشورهای دنیا عقب نیست اظهار کرد: اکثر درمان‌ها حتی درمان‌های پیشرفته مانند ژن درمانی و سلول درمانی در کشور ما نیز پا گرفته و کارآزمایی‌های بالینی آن در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار