در گفت‌وگو با پانا:

مرضیه جعفری: هر جا سرمربی باشم فقط قهرمانی می‌خواهم

کیفیت لیگ فوتبال بانوان بهتر از گذشته بود/ دستمزدهای ما با آقایان قابل قیاس نیست

تهران (پانا) - سرمربی تیم فوتبال بانوان خاتون بم می‌گوید عقیده و هدفش حتی در تیم‌هایی که بازیکن بومی می‌گیرد، این است که باید قهرمان شود و به کمتر از آن راضی نیست.

کد مطلب: ۱۳۴۶۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مرضیه جعفری: هر جا سرمربی باشم فقط قهرمانی می‌خواهم

مرضیه جعفری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به قهرمانی زودهنگام تیم فوتبال خاتون بم در لیگ برتر بانوان اظهار داشت: «هدفم از ابتدای لیگ این بود بتوانیم قهرمانی را بگیریم. تیم خوبی بستیم و بازیکنانی داشتیم که هم توانایی و هم انگیزه زیادی برای رسیدن به موفقیت داشتند. در این مسیر به نظرم رقبای ما قدرتمند بودند و به جز یکی دو تیم پایین جدول، بقیه کیفیت خیلی خوبی داشتند. این طور نبود که از قبل قابل پیش‌بینی باشد یا بگوییم راحت می‌توانیم برنده شویم. تیم‌ها هم کیفیت خوبی داشتند و هم با برنامه‌تر بودند و مثل قبل اختلاف گل‌ها بالا نبود.»

وی افزود: «تیم‌های بالای جدول همه خیلی خوب بودند. ما از همان ابتدا مسیر سختی طی کردیم و می‌دانستیم برای قهرمان شدن باید سخت تلاش کنیم و بجنگیم. تیم‌های امسال هم دست و پا بسته نبودند. ما با تیم ایلام مثلا در رفت و برگشت ۲ بر صفر بردیم و اختلاف بالا نبود. نتایج هم قابل پیش‌بینی نبود. در حالی که فصل‌های قبل این طور نبود و کیفیت‌ها پایین‌تر بود. درست است تیم‌ها امسال کمتر بودند اما کیفیت بالاتر از قبل بود. بازیکنان بین تیم‌ها پخش شده بودند. درست است ۲، ۳ تیم پایین جدول آن طور که باید نبودند اما بقیه واقعا تیم‌های با کیفیت بودند. مثلاً تیم‌های ملوان، البرز و سنندج خیلی فوتبال باکیفیتی بازی می‌کردند.»

سرمربی تیم بانوان خاتون بم ادامه داد: «امکانات ما نسبت به فوتبال آقایان قابل قیاس نیست. نه امکانات، که در قراردادها هم اختلاف بالاست. مثلاً باشگاه ما خصوصی است و آقای اسماعیلی مدیرعامل تیم خودش چمن مصنوعی زمین ما را عوض کرد تا تیم بتواند بهتر و باکیفیت تر بازی کند. خیلی از تیم ها مثل پیکان یا سپاهان در زمین های آقایان بازی می کنند. دوسه استان زمین های باکیفیتی ندارند و این دشوار است. اما مجموعا کیفیت ها بهتر از سال های قبل شده و انتظار داریم، فصل آینده بهتر هم بشود.»

مرضیه جعفری با بیان اینکه در لیگ پدیده جدیدی ندیدم، گفت: «واقعیت این است که با تیم هایی که بازی کردیم، به شخصه خودم بازیکنی ندیدم که باکیفیت و به عنوان استعداد و پدیده باشد. هر چه بود، همان قبلی ها و ستاره های شناخته شده بودند. متاسفانه پشتوانه ی آنچنانی در فوتبال بانوان نداریم و این یک واقعیت است. خیلی از عوامل دخیل هستند. شاید چون فوتبال بانوان دیده نمی‌شود. الان تیم های پایین جدول اسپانسرهای خوبی نداشتند. پخش زنده نداریم و شاید در هفته های اخیر همین پخش اینستاگرامی بود که دیده شدیم. وقتی حق پخشی نباشد و پخش تلویزیونی نداشته باشیم، اسپانسرها ورود نمی کنند. طبیعی است که در این شرایط هم کسی رغبت نمی کند به سمت فوتبال بانوان بیاید.»

وی با اشاره به برد پرگل خاتون بم مقابل پیکان در البرز که منتج به قهرمانی زودهنگام این تیم دوهفته قبل از اتمام مسابقات شد، تاکید کرد:« هدف این بود که در این بازی کار را تمام کنیم تا قهرمانی ما مسجل شود. اواخر فصل بود و چون پیکان هم جایگاهش مشخص شده بود، شاید تیم حریف انگیزه ی لازم را نداشت. در مقابل ما خیلی انگیزه داشتیم تا کار را یکسره کنیم و به هفته ی آخر نکشد. ما آمده بودیم که برنده شویم و خدا کمک کرد از موقعیت ها بهترین استفاده را کردیم و بردیم. باید از دکتر اسماعیلی تشکر کنم که بخش خصوصی است و در فوتبال بانوان فعالیت و بهترین شکل ممکن تلاش می کند تا تیم با کمترین مشکل کارش را دنبال کند.»

سرمربی تیم قهرمان خاتون بم بااشاره به نزدیک بودن زهرا قنبری به خانم گلی افزود: زهرا سالها این عنوان را کسب کرده و خیلی دنبال خانم گلی نبود. امسال واقعا هدفش این بود که بتواند به تیم کمک کند. او را حتی در هافبک وسط و دفاع هم امسال بازی دادم و فقط ثابت در پست مهاجم بازی نکرده است. اما این قدر توانایی اش بالاست که توانسته گل های زیادی بزند و در کورس باشد. واقعا او شایسته ی این عنوان است و امیدواریم این اتفاق برایش بیافتد و خانم گلی را بگیرد.

بهنام آقاجانلو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار