رئیس امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

هیچ رتبه‌ای تا زمان بارگذاری رتبه‌های نهایی فرهنگیان قابل استناد نیست

امکان اعتراض تا ۱۰ روز پس از ثبت در سامانه وجود دارد

زنجان (پانا) - رئیس امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از بارگذاری رتبه فرهنگیان درسامانه نظام رتبه‌بندی خبر داد و تاکید کرد تا قبل از مشاهده در سامانه، هیچ رتبه‌ای قطعی و قابل استناد نیست.

کد مطلب: ۱۳۴۵۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
هیچ رتبه‌ای تا زمان بارگذاری رتبه‌های نهایی فرهنگیان قابل استناد نیست

سید جواد موسوی، رئیس امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، طی گفت‌وگویی آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان را تشریح کرد. در ادامه پاسخ این مقام مسئول به سوالات مرتبط با رتبه بندی را می‌خوانید.

آخرین وضعیت برگزاری اجرای رتبه بندی معلمان در چه مرحله ای قرار دارد؟

ضمن عرض خداقوت خدمت تمامی همکاران عزیز خصوصاً اعضای هیئت های ممیزه استانی و مناطق و نواحی به استحضار می رساند دقیقاً بیش از یک هفته است رسما فرایند ارزیابی های این هیئت ها ، به صورت دو شیفته صبح و بعد از ظهر شروع شده است. بعد از تصویب قانون رتبه بندی طی بخشنامه ای که از سوی وزارت آموزش و پرورش به استانها صادر شد، همکاران از طریق سایت rtb.medu.ir مدارک خود را بارگذاری کردند و بعد از این مرحله مستندات ارسالی توسط مدیران مستقیم کارمند مشمول ، بررسی شد و سپس امور اداری مناطق و نواحی اطلاعات مربوط به چهار بند سنوات ، امتیاز ارزشیابی دو سال آخر منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ، ساعات ضمن خدمت و مدرک تحصیلی را در سامانه کنترل و ارزیابی نمودند . در مرحله بعد واحدهای گزینش و حراست با دسترسی هایی که از طرف وزارت داده شد نظرات خود را درباره افراد مشمول اعلام نمودند و در سامانه بارگذاری شد. سپس ارزیابان حرفه ای این موارد را جمع بندی کرده و با اختیارات بیشتری مستندات بارگذاری شده و نظرات مدیران را بررسی و ارزیابی و نمره نهایی را اعلام کردند.
به علت اشکال سیستمی و نقص سامانه متاسفانه تعدادی از همکاران هنوز در مراحل مقدماتی ارزیابی شده اند که بطور مثال سوابق خدمتی نیروهای جدید الاستخدام به صورت غیر منطقی در سامانه نشان داده می‌شود و همچنین تعدادی از همکاران که از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی فارغ التحصیل شده اند متاسفانه گزینه مربوطه را انتخاب نکرده اند که این هم مشکلی ادامه فرآیند رتبه بندی همکاران ایجاد کرده است. این موارد با هیئت ممیزه وزارتی درمیان گذاشته شده است و مقرر گردیده تا برای رفع این مشکلات دسترسی‌های لازم از سوی وزارت به امور اداری داده شود تا نواقص اصلاح شود.

در صورت وجود اعتراض، همکاران چطور می توانند آن را پیگیری کنند؟

۱۴ گروه هیئت ممیزه منطقه ای و ناحیه ای و همچنین یک گروه استانی وجود دارد که مسئولیت آنان بررسی و ارزیابی مستندات بارگذاری شده و نظرات اعلام شده و تایید شده توسط مدیران و ارزیابان حرفه ای است. رتبه‌های ۱ و ۲ در منطقه و ناحیه بررسی، ارزیابی و تایید نهایی می‌شوند. رتبه ۳ پس از بررسی در منطقه و ناحیه، جهت تایید نهایی به هیئت ممیزه استانی ارسال می‌شود. رتبه های ۴ و ۵ پس از بررسی و ارزیابی توسط هیئت ممیزه منطقه‌ای و استانی، جهت تایید نهایی به هیئت ممیزه وزارتی ارسال می‌شود.

طبق برنامه اعلامی از سوی وزارت مقرر شده که بعد از اتمام فرآیند بررسی و ارزیابی مستندات در مراحل مختلف منطقه‌ای و استانی و وزارتی، امتیازات و رتبه های کسب‌شده همکاران در سامانه my.medu.ir قابل رویت شود، که زمان فعال شدن این گزینه در اختیار وزارت آموزش و پرورش است.

در این فرصت از تمام همکاران تقاضا داریم که صبر و حوصله داشته باشند و مطمئن باشند که اعضای هیئت های ممیزه نواحی، مناطق، اداره کل و وزارت، امین فرهنگیان عزیز بوده و تمام تلاش آنها این است که از حقوق همکاران دفاع کنند. هرجا اشکالی در سامانه و همچنین محاسبات مربوط به فرایند تعیین رتبه بندی است، جهت رفع نقایص و اصلاح آن به وزارتخانه منعکس شده و هیچگونه حقی از احدی از همکاران ضایع نخواهد شد. بعد از بارگذاری رتبه های اخذ شده در سامانه my.medu.ir ، فرصت 10 روزه ای جهت اعتراض داده خواهد شد و این امر از قبل اطلاع رسانی خواهد شد. در زمانی که رتبه های افراد قابل مشاهده شد، همکاران پس از رویت امتیاز خود، اگر آن را قبول کردند با تایید رتبه به مرحله صدور حکم منتقل می‌شود ولی در صورت اعتراض به هر کدام از نمرات کسب شده در بخش های شایستگی های حرفه ای، تجربی، عمومی و تخصصی آن را در سامانه ثبت کرده و پس از مهلت 10 روزه به هیئت‌های رسیدگی به اعتراضات ارسال می شود و پس از بررسی مستندات قطعاً اعتراض افراد، رسیدگی و سپس در صورت محق بودن همکار اصلاح خواهد شد. ضمنا تا زمان اعلام قطعی رتبه ها در سامانه، هیچ رتبه ای قطعی و قابل استناد نیست.

آیا رتبه های به دست آمده قابل بررسی و ویرایش است؟

هیئت‌های ممیزه منطقه‌ای و استانی به هیچ عنوان اختیار ویرایش رتبه افراد را ندارد. غیر از سابقه تجربی که اختیار بررسی و ویرایش آن فقط به امور اداری ادارات واگذار شده بود هیچ فردی از اعضای هیئت های ممیزه استانی و منطقه ای دسترسی یا اختیار ویرایش نمرات و حتی رتبه همکاران را ندارند. هدف از انجام این فعالیت ها این است تا در بهمن ماه بخشی از احکام افراد که رتبه های آنان بررسی و تایید شده صادر شود البته در این مسیر لازم است فرآیند بررسی مستندات و رسیدگی به اعتراضات بصورت دقیق و مستدل انجام شود.
اعضای هیئت های ممیزه منطقه‌ای و استانی به صورت شبانه روزی در حال بررسی مستندات می باشد و هدف نهایی وزارت، صدور احکام قبل از عید و قبل از پایان سال ۱۴۰۱ است.

از وضعیت رتبه بندی نیروهای مهرآفرین ، ماده ۲۸، نیروهای تعیین تکلیف و حق التدریس چه خبر؟

مشکل نیروهای مهرآفرین طبق آخرین بخشنامه وزارتی حل شده و از تاریخ 31/6/1400 مشمول رتبه‌بندی می‌شوند و نومعلمان اعم از افرادی که بعد از 31/6/1400 در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستند و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و نیروهای ماده ۲۸ باید در اسرع وقت مستندات خود را در سامانه رتبه بندی بارگذاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار