فعالیت ۷۸۰ مرکز دارالقرآن در سراسر کشور

بوشهر (پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت ۷۸۰ مرکز دارالقرآن در چهار سطح در کشور فعال هستند که از این تعداد ۱۰۰ دارالقرآن در گروه الف، ۲۰۰ دارالقرآن گروه ب و مابقی در گروه جیم و و دال فعال هستند.

کد مطلب: ۱۳۴۵۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۷۸۰ مرکز دارالقرآن در سراسر کشور

میکائیل باقری در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: اجرای آزمایشی طرح ملی ارتقای توانمندی قرآنی ۴۷ هزار نفر از آموزگاران، مربیان و مدیران (اتقان) دوره ابتدایی در پنج استان کشور از بوشهر کلید خورد.

وی افزود: طرح اتقان به صورت آزمایشی در استان‌های بوشهر، ایلام، قم، خراسان شمالی و شهرستان‌های تهران آغاز شد که در این طرح همه آموزگاران، معاونان و مدیران دوره ابتدایی در راستای ارتقای سواد قرآنی یک دوره آموزشی ۶۰ ساعته را فرا می‌گیرند.

باقری اظهار کرد: این طرح با اجرای معاونت آموزش ابتدایی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و همت کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم و با مشارکت معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع و سایر نهادهای قرآنی در سطح تمام مناطق آموزش و پرورش کشور برای آموزگاران و عوامل مدارس ابتدایی برگزار می‌شود و قرار است طی یک برنامه سه ساله مهارت‌های حرفه‌ای آنها در زمینه آموزش قرآن ارتقا یابد.

وی درباره فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص آموزش، فهم و تدبر در قرآن کریم و انس با این کتاب آسمانی هدایت‌گر که یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر است، گفت: آموزش قرآن در آموزش و پرورش همانند سایر فعالیت‌های تربیتی اضلاع مختلفی دارد و اولیاء، کتاب درسی، فوق برنامه‌ها، معلم و مربی هر کدام در این آموزش سهیم هستند و نقشی ایفا می‌کنند، اما آموزش و پرورش در این زمینه مقبول عمل کرده است.

باقری درباره فعالیت حوزه عترت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از فعالیت‌های محوری امام شناسی است که طی این فرایند آموزشی، تبلیغی و تربیتی ۱۴ معصوم بین استان‌ها تقسیم می‌شوند.

وی اضافه کرد: براین اساس فعالیت‌های پرورشی، آموزشی، تبلیغی و ترویجی استان‌ها با محوریت ۱۴ معصوم انجام می‌شود.

باقری گفت: با این فرایند دانش آموزان در طول سال تحصیلی با سیره ائمه معصومان آشنا و همه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی حول این محور انجام می‌شود.

وی ترویج فرهنگ انتظار مهدویت را یکی دیگر از ویژه برنامه‌های مهم تعریف شده برای استان‌ها عنوان کرد.

همکاری ۵۰ هزار امام جماعت در مدارس کشور

باقری اظهار کرد: شمار امامان جماعت مدارس کشور از ۶ هزار و ۷۰۰ به ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی یادآور شد: از این شمار امام جماعت بخشی روحانی هستند که در قالب طرح امین و معلمان روحانی با آموزش و پرورش همکاری دارند و بخش دیگر نیز شامل اولیا و معلمان هستند که مسئولیت برگزاری نماز جماعت را برعهده دارند.

برگزاری ۱۳۶۰ جشن تکلیف در کشور

باقری گفت: برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر از میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز و بتازگی نیز جشن تکلیف یکهزار دختر سوم دبستان از کل کشور در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

وی ادامه داد: قرار است جشن تکلیف خانگی، کلاسی، مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی برای ۷۰۰ هزار دانش آموز دختر پایه سوم و ۶۶۰ هزار دانش آموز پایه هشتم در کشور برگزار شود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم که سال ۱۳۹۰ از سوی رهبر معظم انقلاب تعریف شد گفت: طرح‌های متنوعی در این زمینه اجرا شده اما چیزی که مشخص است تا رسیدن به این افق تعریف شده فاصله وجود دارد.

باقری با بیان اینکه آموزش و پرورش پیشتاز این طرح است گفت: براساس آمار سال ۹۷، یک میلیون و ۱۲هزار نفر حافظ نیم و تمام جزء احصا شده که از این شمار ۹۳۷ دانش آموز و فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: در همین ارتباط از اول مهر مشارکت بخش مردمی فعالان قرآنی جلب و تفاهم نامه‌هایی با موسسه‌های مختلف امضا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار