در گفت‌وگو با پانا

«سگ سیاه»، داستان تنهایی، افسردگی و ماجرای یک خانواده

تهران (پانا) - کارگردان انیمیشن «سگ سیاه می گویداین انیمیشن برای بزرگسالان ساخته می شود زیرا از نمادها و استعاره‌هایی استفاده شده که شاید درک آن برای مخاطب کودک سخت باشد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
«سگ سیاه»، داستان تنهایی، افسردگی و ماجرای یک خانواده

انیمیشن «سگ سیاه» ساخته نیلوفر نادری درباره پدر و دختری است که باید با سوگی بزرگ دست و پنجه نرم کنند. نیلوفر نادری کارگردان درباره تازه‌ترین انیمیشن خود به پانا گفت: «قصه فیلم «سگ سیاه» درباره خانواده‌ای است که شامل پدر و یک دختر بچه می‌شود و مادر خانواده فوت شده است. پدر توان پذیرش این اتفاق ناگوار را نداشته و نمی‌تواند با آن کنار بیاید و در مرحله انکار مرگ همسرش و افسردگی بسر می‌برد. او توجهی به شرایط خانوادگی و دخترش ندارد. دختربچه تلاش بسیاری برای برقراری ارتباط با پدرش می‌کند، اما موفق نمی‌شود. فضای سرد و ناامید کننده‌ای بر زندگی این خانواده حاکم است. در ادامه می‌بینیم این افسردگی بزرگ و اتفاق ناراحت کننده که ساخته و پرداخته ذهن مرد است، در شمایل یک سگ سیاه در خانه آنها ظاهر می‌شود و ... »

نادری در ادامه به تکنیک‌های به کار رفته در انیمیشن اشاره کرد و افزود:«تکنیک به کار رفته برای ساخت فیلم دوبعدی است برای طراحی بک‌گراندها از نرم‌افزار فتوشاپ و برای متحرک‌سازی از نرم‌افزار تری‌پینت استفاده کردیم. در بخش کامپوزیت و تدوین از نرم‌افزارهای افکت و پریمیر بهره بردیم. مدت زمان این انیمیشن حدود هفت دقیقه است.»

وی درباره اینکه تولید فیلم در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «حدود سی درصد فیلم ساخته شده و مرحله انیمیت، رنگ، طراحی بک‌گراند و کامپوزیت انجام شده و سه دقیقه ابتدایی فیلم آماده است.»

نادری با اشاره به اینکه مخاطبانان فیلم می‌توانند هم کودکان و هم بزرگسالان باشند گفت: «این فیلم به طور خاص برای بزرگسالان تولید شده و آنها درک بهتری از مفاهیم و پیام فیلم خواهند داشت، در داستان از نمادها و استعاره‌هایی استفاده شده که شاید درک آن برای مخاطب کودک سخت باشد.»

این کارگردان در پایان گفت: «امیدوارم فیلم در جشنواره دوسالانه پویانمایی حضور داشته باشد و این یکی از اهداف اصلی‌مان است. امیدوارم «سگ سیاه» در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره دانشجویی نهال شانس حضور پیدا کند. در مورد جشنواره‌های خارجی به جشنواره‌های معتبری مانند اوتاوا و اَنِسی و جشنواره‌های هلند و فانتوچه سوئیس فکر می‌کنم و دوست دارم، فیلم در آنها شرکت داشته باشد. »

«سگ سیاه» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار