رئیس بنیاد حسین ابراهیم جمال در گفت‌وگو با پانا:

صنعتگران به توسعه علم‌وفناوری در کشورهای اسلامی کمک کنند

تهران (پانا) - رئیس بنیاد حسین ابراهیم جمال بر ضرورت مشارکت بازرگانان و صنعتگران کشورهای اسلامی برای توسعه علم و فناوری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
صنعتگران به توسعه علم‌وفناوری در کشورهای اسلامی کمک کنند

عزیز لطیف جمال، رئیس بنیاد حسین ابراهیم جمال، بر اهمیت تامین مالی در توسعه علم و فناوری تاکید کرد و به پانا گفت: بنیاد حسین ابراهیم جمال که او ریاست آن را بر عهده دارد، بخشی از مرکز بین‌المللی علوم شیمی و بیولوژیک (ICCBS) پاکستان است.

وی با بیان اینکه بیشتر کشورهای جهان اسلام «کشورهای فقیر یا توسعه نیافته با منابع بسیار محدود» هستند، گفت: بدون بودجه، علم و فناوری توسعه نمی­یابد. به گفته جمال، با وجود تمام تلاش‌ها، کشورهای اسلامی در زمینه تامین مالی محدودیت­هایی دارند. بنابراین من فکر می‌کنم افرادی که در تجارت و صنعت هستند باید به علم و فناوری کمک کنند.

جمال با ابراز خرسندی از اینکه محمد اقبال چودری، مدیر ICCBS یکی از برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) در سال ۲۰۲۱ بود، گفت: «بسیار افتخار می‌کنم که استاد چودری که دانشجوی دانشگاه H.E.J بوده، برگزیده این جایزه شده است. گویی یکی از آرزوهایم برآورده شده است.»

وی سپس در مورد اهمیت همکاری میان کشورهای مسلمان «برای ترویج علم و آموزش» صحبت کرد و پیشنهاد کرد که باید برنامه‌های تبادل بیشتری برای دانشجویان و اعضای هیات علمی وجود داشته باشد.

این دانشمند پاکستانی افزود: من به تازگی یک مرکز فناوری نانو در پاکستان تأسیس کرده‌ام. این بزرگترین مرکز فناوری نانو در پاکستان است.

وی در همین باره ادامه داد: ایران در فناوری نانو پیشرفت چشمگیری داشته است، بنابراین فکر می‌کنم فرصت بزرگی برای همکاری در این زمینه وجود دارد.

برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ) که توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) راه‌اندازی شده، فرصتی برای فراهم کردن زمینه گفت‌وگو پیرامون علم، فناوری و نوآوری است. نهمین نشست استپ از 25 تا 27 بهمن 1401 در شهر آنکارا، ترکیه برگزار خواهد شد. استپ پیش‌رو موضوعات محیط زیست، انرژی، سلامت و ارتباطات علم را با محوریت «فناوری‌های خلاق و نوآورانه» در دستور کار خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار