رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

زلزله ترکیه زنگ هشدار برای تهران است

بیش از ۴ هزار هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وقوع زلزله ترکیه زنگ هشداری برای همه شهرها از جمله تهران است، گفت اگر این زلزله که در ترکیه رخ داد، در شهر تهران رخ دهد، صدها هزار نفر کشته می‌شوند و فاجعه ملی رخ می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
زلزله ترکیه زنگ هشدار برای تهران است

مهدی پیرهادی در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به موضوع زلزله های اخیر در خوی، ترکیه و سوریه گفت: کشور ما در کمین زلزله است و شهر تهران نیز از این امر مستثنی نیست.

وی به دولت و مردم سوریه جان باختن شهروندان در پی زلزله را تسلیت گفت و اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان این کشور در زلزله جان خود را از دست دادند و این موضوع زنگ هشداری است برای همه شهرها و شهر تهران که بیش از ۴ هزار هکتار بافت فرسوده و بخش زیادی بافت ناپایدار دارد.

پبرهادی‌ با بیان اینکه از ابتدای این دوره چندین بار ضرورت نوسازی و به سازی بافت فرسوده را تذکر داده ام، گفت: برخی صرفا به جهت فعالیت سیاسی خود و تخریب اذهان عمومی در گذشته، سعی کردند نوسازی، به سازی و بازسازی بافت فرسوده در تهران به تأخیر افتد، گرچه این هجمه ها در این دوره شورای تاثیر نگذاشت.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شاهد بودیم که شهرداری و شورا در این دوره نسبت به صدور جوازهای مختلف و تشویق نوسازی در بافت فرسوده و بافت ناپایدار تلاش کردند. اگر این زلزله که در ترکیه رخ داد، در شهر تهران رخ دهد، در تهران صدها هزار نفر کشته می‌دهیم و فاجعه ملی رخ می‌دهد.

به گفته وی، اگر امروز دولت و وزارت راه و شهرسازی نسبت به این موضوع نیاندیشد، پایتخت جمهوری اسلامی دچار بحران می‌شود.

وی خطاب به مسئولان، اظهار کرد: امروز به این موضوع فکر کنید و تصمیم بگیرید. از هجمه های رسانه ای و تبلیغات برخی افراد سودجو و سیاسی که به فکر جان مردم نیستند، نهراسید؛ به صلاح مردم تصمیم بگیرید و در شهر تهران تحول اساسی ایجاد کنید. اگر این اتفاق در تهران رخ دهد، تصمیم گیری دیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار